Publicat 19/11/2021 16:50

Raquel Sánchez anuncia un pla d'acció immediata per a Rodalies

La ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez, en la jornada del Cercle d'Economia
Alberto Paredes - Europa Press

Preveu reforar la seguretat dels passatgers als trens i estacions

BARCELONA, 19 nov. (EUROPA PRESS) -

La ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana del Govern central, Raquel Sánchez, ha anunciat que s'ha engegat un pla d'acció immediata per a Rodalies "amb un horitzó temporal delimitat des del novembre i que Renfe desplegar fins l'estiu del 2022".

Així ho ha assenyalat aquest divendres a Barcelona durant la jornada 'Mobilitat i habitatge: ampliació de drets i generació d'oportunitats econmiques' organitzada pel Cercle d'Economia.

Sánchez ha detallat que el pla inclour "millores per reforar la sensació de seguretat de les persones, la seva percepció del servei i de l'atenció que reben i també millores en la qualitat i l'accessibilitat del servei de les estacions, de trens i de les mateixes infraestructures".

La ministra ha dit que es posa la "digitalització al servei de les persones amb millores en els sistemes d'informació al viatger i per facilitar la intermodalitat amb accessos directes des de l'aplicació de Rodalies".

INSTALLACIÓ DE LECTORS DE CODI

També ha anunciat que es reforar la seguretat dels passatgers als trens i estacions "amb un sistema intelligent de gestió d'imatges", que inclour la installació de lectors de codi als accessos de 66 estacions per on transiten el 90% dels usuaris, amb una accessibilitat millor.

A més a més, abans de finals d'any, s'adjudicar la renovació integral, installació de sensors i escales mecniques a set estacions, que són: Rubí, Sant Cugat, les Franqueses-Granollers Nord, Montmeló, Montgat, Montgat Nord i Pineda de Mar.

Complementriament, s'avanar en la digitalització a bord dels trens amb "nous equips de venda i informació comercial" i amb horaris a temps real.

També ha destacat que Catalunya és la comunitat que més pressupost rebr del seu ministeri el 2022: amb 3.000 milions de despesa total, 681 milions dels fons europeus, 2.000 milions en inversions directes (un 4,8% més), 840 milions per a Rodalies entre Adif i Renfe, 240 milions en carreteres i 400 milions per a l'habitatge.

MOBILITAT

També ha indicat que la llei de mobilitat sostenible i finanament del transport impulsar projectes transformadors per aprofitar el potencial tecnolgic i per fer un salt en sostenibilitat i digitalització.

Ha posat mfasi en qu "la mobilitat és una palanca de creixement", que s'ha de desenvolupar tenint en compte tant l'aspecte mediambiental com econmic i social, i que requereix alternatives a l'ús del vehicle privat, finanament per al transport públic, impuls a la digitalització i l'automatització i foment del ferrocarril.

AEROPORT DE BARCELONA-EL PRAT

Sánchez ha assenyalat que, en la decisió de no avanar en el projecte d'ampliació de l'Aeroport de Barcelona-el Prat, "hi va haver la sensació que es va prendre en poc temps", per ha explicat que, quan era alcaldessa de Gav (Barcelona), fa més de dos anys i mig va tenir una reunió amb el president d'Aena, Maurici Lucena, en la qual van parlar de molts detalls.

"Era un projecte conegut, que s'havia explicat i per al qual s'havien constitut taules tcniques", ha destacat.

Amb tot, ha retret al Govern que "es va constatar per activa i per passiva que no hi havia prou consens", cosa que ha considerat necessari en tractar-se d'un projecte de país, en les seves paraules.

Ha afegit que el Govern central continua pensant que és un "bon projecte" per a tot Espanya i Catalunya, i que és determinant per a l'economia i té un conjunt d'externalitats positives que ja s'han explicat.

El president del Cercle d'Economia, Javier Faus, ha fet un prec per part de tota la societat civil, segons ell, perqu "no es llanci la tovallola, que es continu amb el dileg perqu no es pot esperar cinc anys més", i perqu considera que hi ha maneres d'arribar a un acord.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés