Publicat 08/08/2021 15:22

Raquel Sánchez afirma que el hub de Barcelona crear un nou espai natural amb un 25% més de superfície protegida

Archivo - Arxivo - L'aeroport de de Josep Tarradellas Barcelona-El Prat, prop de l'espai protegit natural de la Ricarda, a 9 de juny de 2021, al Prat de Llobregat, Barcelona, Catalunya (Espanya).
David Zorrakino - Europa Press - Archivo

MADRID, 8 ago. (EUROPA PRESS) -

La ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez, ha afirmat que les actuacions de desenvolupament per convertir l'aeroport Josep Tarradellas Barcelona-El Prat en un hub intercontinental donaran lloc a un 'Nou Espai Natural del Delta del Llobregat', que comptar amb una superfície addicional protegida mediambientalment del 25% en relació amb l'actual.

Així ho afirma Sánchez en un article publicat aquest 8 d'agost a 'El Periódico', que ha recollit Europa Press, en qu assegura que les actuacions de desenvolupament del hub de Barcelona, propostes amb carcter preliminar, compensarien les zones d'especial protecció de la Xarxa Natura 2000 afectades i crearien un nou Espai Natural del Delta del Llobregat.

"Com a exalcaldessa de Gav, sé bé qu representa la greu responsabilitat de promoure simultniament la prosperitat i la sostenibilitat mediambiental d'un terme municipal situat al Delta del Llobregat", indica Sánchez al seu article.

Així, recorda que "el Delta és un espai on els espais naturals conviuen amb l'explotació agrria i els usos residencials i de serveis". "És aquest mestissatge de valors mediambientals, activitat econmica i espai habitat el que explica la necessitat de modificar la Xarxa Natura 2000 mitjanant l'exigent procediment de la Directiva europea 'Hbitats', com en els últims anys ho han fet no pocs projectes d'infraestructures dels pasos de la Unió Europea, en particular Alemanya", precisa.

En aquest punt, assegura que "les actuacions de desenvolupament del hub de Barcelona, propostes amb carcter preliminar, no només compensarien les zones d'especial protecció de la Xarxa Natura 2000 afectades, sinó que crearien un 'Nou Espai Natural del Delta del Llobregat' amb una superfície addicional protegida mediambientalment del 25% en relació amb l'actual".

"Aquest 'Nou Espai Natural del Delta' equivaldria al 20% dels Aiguamolls de l'Empord. A més, en passar la titularitat d'aquests terrenys a Aena, que passarien a qualificar-se com a Xarxa Natura, es garantiria que aquests espais naturals deixessin d'estar en mans de propietaris individuals i constituirien un patrimoni natural obert al públic", prossegueix.

"És a dir --argumenta--, si fem les coses bé, l'ampliació de l'aeroport comportar més superfície protegida Al Delta del Llobregat i una protecció més robusta, perqu es facilitar una connexió entre espais naturals ara mateix dificultosa".

La ministra també fa allusió a la reducció d'emissions de CO2 i destaca que "l'aeroport Josep Tarradellas Barcelona-El Prat i la resta dels aeroports d'Aena seran neutres en emissions al 2026 i aconseguiran les 0 emissions netes (Net Zero Carbon) al 2040, cosa que collocar l'aerdrom barceloní a l'avantguarda del compromís climtic del seu sector".

En el seu article, Sánchez també defensa "la sostenibilitat social del hub intercontinental, així com la sostenibilitat econmica des d'una perspectiva més mplia" i fa allusió a un "recent estudi de la Universitat de Barcelona, que preveu més de 83.000 llocs de feina directes (ara en són 38.000) i 365.00 llocs de feina globals (ara mateix, 218.000), amb una contribució al PIB de Catalunya del 8,9%, comparada amb el 6,8% actual".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés