Publicat 08/08/2021 15:22CET

Raquel Sánchez afirma que el hub de Barcelona crearà un nou espai natural amb un 25% més de superfície protegida

Archivo - Arxivo - L'aeroport de de Josep Tarradellas Barcelona-El Prat, prop de l'espai protegit natural de la Ricarda, a 9 de juny de 2021, al Prat de Llobregat, Barcelona, Catalunya (Espanya).
David Zorrakino - Europa Press - Archivo

MADRID, 8 ago. (EUROPA PRESS) -

La ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez, ha afirmat que les actuacions de desenvolupament per convertir l'aeroport Josep Tarradellas Barcelona-El Prat en un hub intercontinental donaran lloc a un 'Nou Espai Natural del Delta del Llobregat', que comptarà amb una superfície addicional protegida mediambientalment del 25% en relació amb l'actual.

Així ho afirma Sánchez en un article publicat aquest 8 d'agost a 'El Periódico', que ha recollit Europa Press, en què assegura que les actuacions de desenvolupament del hub de Barcelona, propostes amb caràcter preliminar, compensarien les zones d'especial protecció de la Xarxa Natura 2000 afectades i crearien un nou Espai Natural del Delta del Llobregat.

"Com a exalcaldessa de Gavà, sé bé què representa la greu responsabilitat de promoure simultàniament la prosperitat i la sostenibilitat mediambiental d'un terme municipal situat al Delta del Llobregat", indica Sánchez al seu article.

Així, recorda que "el Delta és un espai on els espais naturals conviuen amb l'explotació agrària i els usos residencials i de serveis". "És aquest mestissatge de valors mediambientals, activitat econòmica i espai habitat el que explica la necessitat de modificar la Xarxa Natura 2000 mitjançant l'exigent procediment de la Directiva europea 'Hàbitats', com en els últims anys ho han fet no pocs projectes d'infraestructures dels països de la Unió Europea, en particular Alemanya", precisa.

En aquest punt, assegura que "les actuacions de desenvolupament del hub de Barcelona, propostes amb caràcter preliminar, no només compensarien les zones d'especial protecció de la Xarxa Natura 2000 afectades, sinó que crearien un 'Nou Espai Natural del Delta del Llobregat' amb una superfície addicional protegida mediambientalment del 25% en relació amb l'actual".

"Aquest 'Nou Espai Natural del Delta' equivaldria al 20% dels Aiguamolls de l'Empordà. A més, en passar la titularitat d'aquests terrenys a Aena, que passarien a qualificar-se com a Xarxa Natura, es garantiria que aquests espais naturals deixessin d'estar en mans de propietaris individuals i constituirien un patrimoni natural obert al públic", prossegueix.

"És a dir --argumenta--, si fem les coses bé, l'ampliació de l'aeroport comportarà més superfície protegida Al Delta del Llobregat i una protecció més robusta, perquè es facilitarà una connexió entre espais naturals ara mateix dificultosa".

La ministra també fa al·lusió a la reducció d'emissions de CO2 i destaca que "l'aeroport Josep Tarradellas Barcelona-El Prat i la resta dels aeroports d'Aena seran neutres en emissions al 2026 i aconseguiran les 0 emissions netes (Net Zero Carbon) al 2040, cosa que col·locarà l'aeròdrom barceloní a l'avantguarda del compromís climàtic del seu sector".

En el seu article, Sánchez també defensa "la sostenibilitat social del hub intercontinental, així com la sostenibilitat econòmica des d'una perspectiva més àmplia" i fa al·lusió a un "recent estudi de la Universitat de Barcelona, que preveu més de 83.000 llocs de feina directes (ara en són 38.000) i 365.00 llocs de feina globals (ara mateix, 218.000), amb una contribució al PIB de Catalunya del 8,9%, comparada amb el 6,8% actual".

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2021 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés