MADRID, 28 Des. (EUROPA PRESS) -
El president en funcions del Govern espanyol ha transmès aquest dilluns als líders de Podem i Ciutadans, amb els qui s'ha reunit en la seva ronda de contactes després de les eleccions del 20D amb vista a la investidura, que els espanyols han votat a favor de la "unitat d'Espanya" i en defensa de l'ordre constitucional i ha advertit que la "paràlisi o bloqueig" pot fer malbé amb els "avenços" que s'han produït els últims anys i paralitzar el creixement econòmic. Tot i això, s'ha mostrat disposat a dialogar "amb generositat, amplitud de mires" i amb la mirada fixada a l'"interès general" d'Espanya.
Rajoy ha recordat a Pablo Iglesias i a Albert Rivera que és el PP qui ha guanyat les eleccions amb gairebé set punts d'avantatge i més de 30 escons respecte a la segona força i per tant és al qual correspon formar govern.
El cap de l'Executiu en funcions ha traslladat aquesta convicció als dos líders polítics als qui ha recordat que "així ha succeït sempre en la història democràtica espanyola, encara amb avantatges inferiors a les quals s'han registrat en els passats comicis".
Els ha recordat també que el PP ha estat, a més, el vencedor en 13 de les 17 Comunitats Autònomes i en 39 de les 52 circumscripcions. "Aquests resultats són l'expressió clara i inqüestionable de la voluntat dels espanyols que, en lògica democràtica, hauria de suposar el mandat per a la formació del Govern", ha recalcat Rajoy, segons una nota de premsa emesa per Moncloa després de les dues reunions d'aquest matí.
Després d'exposar els èxits electorals del PP, el cap de l'Executiu ha explicat que l'"àmplia majoria" dels espanyols "han donat suport a formacions polítiques que comparteixen la defensa de l'ordre constitucional, la unitat d'Espanya, la sobirania nacional, la igualtat entre els espanyols, el paper d'Espanya a la Unió Europea i en el món, i la lluita contra el terrorisme i la violència".
I per aquesta raó, ha deixat clar que el pròxim govern que pugui haver a Espanya ha de ser capaç d'oferir una "triple certesa" als espanyols: en el pla institucional, a l'econòmic i sobre el paper d'Espanya a Europa.
En aquest sentit, Mariano Rajoy ha insistit en la seva "negativa rotunda" a qualsevol proposta política que suposi la "ruptura de la sobirania nacional" o de la "igualtat" dels espanyols i ha advertit que el risc que comporta la "fragmentació política" és que es converteixi en un element de "paràlisi o bloqueig" que pugui "fer malbé" amb els avenços que tants esforços han costat als espanyols durant aquests últims anys i també pot "interrompre" el procés de creixement econòmic i la creació de llocs de treball a Espanya.
Rajoy ha reiterat la seva "disposició" a mantenir un procés de diàleg "amb generositat, amplitud de mires" i amb la mirada fixada a l'"interès general" d'Espanya.