Pablo Llarena li comunica que està processada per un delicte de desobediència
LLEIDA, 21 maig (EUROPA PRESS) -
L'exmembre de la Mesa del Parlament, Ramona Barrufet, ha declarat aquest dilluns per videoconferència als jutjats de Lleida per la causa del procés independentista, per la qual el jutge del Tribunal Suprem Pablo Llarena li ha comunicat el seu processament per un delicte de desobediència.
Barrufet havia estat citada al Tribunal Suprem però no havia comparegut al·legant malaltia i ho ha fet aquest dilluns per videoconferència des del Jutjat d'Instrucció 1 de Lleida, on ha arribat acompanyada pel portaveu del PDeCAT a l'Ajuntament de Lleida, Toni Postius; l'exdiputada de JxSí Violant Cervera; l'alcalde de Les Borges Blanques, Enric Mir, i el seu advocat, Javier Melero.
En unes declaracions als mitjans quan ha sortit del jutjat, ha demanat no oblidar els polítics del procés independentistes "que estan a la presó injustament o a l'exili", dels quals ha dit que són els seus companys i amics.
"Agraeixo moltíssim als mitjans que ens esteu donant veu en aquest procediment i sobretot demano que ens ajudeu a fer que no caiguin en l'oblit els meus companys, els meus amics que estan a la presó injustament o que estan a l'exili, perquè tot això no té molt de sentit i serà gràcies a vosaltres com no cauran en l'oblit", ha reclamat.
Barrufet ha explicat que el jutge li ha comunicat formalment que està processada per un delicte de desobediència i que ella s'ha remès a les declaracions que va fer el 9 de novembre.
"El jutge m'ha comunicat que estic acusada de desobediència i jo tenia dret a fer una declaració, però en realitat no he declarat del tot. Li he dit que em remetia al que jo havia declarat davant ell el 9 de novembre i als escrits i a la documentació que havia presentat la meva defensa i que d'altra banda m'acollia al meu dret a no declarar", ha relatat.
"Com que hi haurà un judici oral, ja parlarem i ens defensarem com ens hàgim de defensar, els nostres advocats ens defensaran com hagin de fer-ho, que ho estan fent molt bé", ha afegit.
El seu lletrat ha apuntat que al jutge li queda pendent fer les requisitòries a les persones que no estan a la seva disposició, obrir una peça separada per a totes aquestes persones, ordenar la continuació de la tramitació del sumari per a les persones processades que estan a Espanya i, a partir d'aquí, la Sala Segona del Tribunal Suprem assenyalarà dates del judici oral.
Sobre la possible data del judici, Javier Melero ha dit: "Sembla increïble, semblava impossible però probablement a l'octubre o novembre començarem".