BARCELONA, 21 des. (EUROPA PRESS) -
El candidat a la Presidència del Govern espanyol pel PP, Mariano Rajoy, ha estat el líder polític més popular en les xarxes socials durant la campanya amb més de 1.822.269 impactes a la xarxa, seguit del candidat de Podem, Pablo Iglesias, que va obtenir 1.369.119, ha informat aquest dilluns en un comunicat Websays, que ha analitzat la presència dels candidats a Internet.
Entre el començament de la campanya el divendres 4 de desembre i la mitjanit de diumenge 20, s'han registrat 7.955.485 missatges a Internet sobre les eleccions, tant en xarxes socials com en blocs, dels quals Pedro Sánchez (PSOE) se n'ha endut 1.120.404 i Albert Rivera (C's) 926.301.
Les qüestions més comentades en la xarxa han estat la corrupció, amb 237.458 impactes, i Catalunya, amb 196.295, seguides de la Unió Europea, l'economia i l'ocupació.
RESULTATS ELECTORALS
Websays va pronosticar, amb aquestes dades, una victòria del PP amb entre el 24,5% i el 29,9% dels vots seguit del PSOE (18,2%-22,7%), Podem (15,6%-19,9%) i C's (16,5%-21%).
Així, sosté que aquesta estimació de vot, que ha fet al costat de Sibilare, "va estar més prop del resultat final que el CIS" i les enquestes a peu d'urna.