Publicat 11/04/2018 18:28

Rajoy critica a aquells que anteposen "mites nacionalistes i idees populistes" a les "necessitats reals de la gent"

Demana que a Veneçuela hi hagi unes eleccions "transparents" i subjectes a "observació internacional qualificada"

Maurici Macri rep a Mariano Rajoy a Argentina
MONCLOA

MADRID, 11 abr. (EUROPA PRESS) -

El president del Govern central, Mariano Rajoy, ha criticat aquest dimecres que "alguns" segueixin obstinats en "mites nacionalistes i idees populistes tranuitades i velles" en comptes d'ocupar-se de les necessitats "reals" dels ciutadans.

Així s'ha pronunciat Rajoy a Buenos Aires en un fòrum organitzat per la Fundación Libertad, en el marc del seu viatge oficial a aquest país, en el qual ha elogiat les reformes empreses per l'Executiu de Mauricio Macri.

De fet, Rajoy ha remarcat les recents declaracions de Macri instant que el G20 "posi les necessitats de la gent en un primer pla amb un enfocament profund de l'equitat i la sostenibilitat".

"Em sembla molt oportuna aquesta crida en temps com els nostres en els quals alguns semblen obstinats a anteposar mites nacionalistes i idees populistes tranuitades i velles, a les necessitats reals de la gent", ha assegurat.

Així, Rajoy ha dit que "avui més que mai ressonen" les paraules que José Ortega y Gasset va pronunciar l'any 1936 a Buenos Aires: "Argentinos, a las cosas". Segons ell, això "val per a tots" perquè és una "invocació particularment vàlida avui dia" tant per a argentins com per a espanyols.

PARAL·LELISMES ENTRE ESPANYA I ARGENTINA

En el seu discurs, el cap de l'Executiu ha elogiat les reformes que ha realitzat Macri, el resultat de les quals "comença a donar els seus fruits". De fet, ha assenyalat que en els pronòstics de l'FMI, que "tradicionalment" es pronuncia a la baixa, el creixement d'Argentina serà del 2,5 aquest any i ha afegit que l'Executiu espanyol també farà "esforços per deixar curts els pronòstics" en el cas d'Espanya.

Davant els argentins, Rajoy ha explicat com les reformes del seu primer mandat a Espanya van començar a donar fruits dos anys després i ha afegit que es van basar en tres pilars: una política de consolidació fiscal, un "ambiciós" programa de reformes estructurals, i el sanejament del sector financer perquè el crèdit tornés a fluir en el sector privat.

Segons la seva opinió, hi ha un "clar paral·lelisme entre les estratègies de sortida de la crisi entre Argentina i Espanya, així com en el seu constatable èxit".

Per això, ha assenyalat que tots dos països estan avui en posició de "projectar-se conjuntament a l'esfera internacional, perquè tots dos poden aportar "molt" a la governança mundial i a l'agenda global. "Els rèdits que pot oferir aquesta relació renovada són indubtables", ha manifestat.

"GREU DETERIORACIÓ" DE LA SITUACIÓ A VENEÇUELA

Com ja ha fet aquest dimarts en una conferència de premsa amb Macri, Rajoy ha tornat a expressar la "preocupació compartida" de tots dos països per la "greu deterioració" de la situació política, econòmica i humanitària a Veneçuela.

Segons ha dit, l'Argentina i Espanya actuen en plena sintonia en aquest assumpte, en el qual resulta "imperatiu retornar la paraula al poble veneçolà mitjançant eleccions creïbles, transparents i legítimes, respectant el dret de totes les formacions polítiques i candidats a concórrer en igualtat de condicions i subjectes a una observació internacional qualificada".

Contingut patrocinat