Actualitzat 23/04/2018 12:47

Rajoy: "Convindria que Puigdemont i els seus acòlits deixessin de tenir segrestada la política catalana"

Diu que ha fet "el que havia de fer" a Catalunya i que "l'única cosa" que demana és que es formi un Govern que compleixi la llei

Rajoy en la convenció del PP sobre turisme a Palma
PP

MADRID, 23 abr. (EUROPA PRESS) -

El president del Govern espanyol, Mariano Rajoy, ha assegurat que hauria d'haver-hi un Govern a Catalunya i ha subratllat que ell "l'única cosa" que demana és que compleixin la llei.

"Convindria que Puigdemont i els seus acòlits deixessin de tenir segrestada la política catalana i donessin sortida a aquesta situació", ha emfatitzat.

En una entrevista en el diari 'Última Hora Mallorca', que ha recollit Europa Press, Rajoy ha afirmat que els partits que poden sumar una majoria al Parlament de Catalunya haurien de posar-se d'acord i formar un Govern dins de la llei que treballi "per a tots els catalans, i no només d'una part".

En ser preguntat si canviaria una mica el que ha fet a Catalunya i si toleraria un referèndum pactat, Rajoy ha assenyalat que ell no pot negociar el que no depèn d'ell i aquest referèndum "privava tots els espanyols, també els que viuen a les Balears, del seu dret a decidir el que és el seu país".

"La Constitució té el seu propi mecanisme per donar satisfacció als qui volen fer un referèndum per sortir d'Espanya, però no és un mecanisme fàcil, això és obvi. Jo no puc tolerar coses que no depenen de mi, que van contra la Constitució i que són patrimoni dels espanyols en el seu conjunt", ha postil·lat.

En aquest sentit, el cap de l'Executiu ha subratllat que ell ha "fet el que havia de fer", que passava per "retornar a la legalitat a Catalunya i destituir els qui la van portar a una situació de caos saltant-se totes les lleis".

Contingut patrocinat