Actualizado 07/05/2015 17:36

Rajoy anunciarà un Pla PIVE 8 amb ajudes de 1.500 euros per cotxe

Salón del Automóvil de Barcelona 2015
Foto: EUROPA PRESS

BARCELONA, 7 Maig (EUROPA PRESS) -

El president del Govern espanyol, Mariano Rajoy, anunciarà aquest divendres, en el marc de la celebració del Saló Internacional de l'Automòbil de Barcelona, la vuitena edició del Pla PIVE, que experimentarà una reducció en les subvencions, que passaran de 2.000 a 1.500 euros per vehicle, segons han informat fonts del sector a Europa Press.

   Aquestes fonts han explicat que, de la mateixa manera que succeïa en les versions anteriors d'aquest programa en la compra d'automòbils nous a canvi de fer ferralla de l'antic, la meitat de l'aportació al client (750 euros) anirà a càrrec de les marques, mentre que la resta ho assumiran els fons públics.

   Per la seva banda, el vuitè Pla PIVE oferirà uns incentius en l'adquisició de 2.250 euros en el cas que els clients tinguin família nombrosa i adquireixin un vehicle familiar amb set places.

   A més, el nou programa durarà fins a finals del present exercici i tindrà una dotació pressupostària de 225 milions d'euros, que permetrà la renovació de 300.000 automòbils nous, amb més contingut de seguretat i amb menys emissions, per altres d'antics de més de deu anys d'antiguitat.

   La nova edició del Pla PIVE podria incloure modificacions addicionals en comparació amb la que va acabar a mitjans d'abril i que es va caracteritzar per incloure com a requisit per rebre les ajudes la necessitat que el client fos propietari, com a mínim durant un any, del cotxe del qual s'havia de fer ferralla, així com que aquest tingués la ITV en vigor.

SEAT I NISSAN

   Les dues companyies automobilístiques implantades a Catalunya, Seat i Nissan, han coincidit a reclamar aquest dijous que es mantingui un pla d'incentius a la compra com és el pla Pive, tot i que es vagin reduint les ajudes, fins que Espanya assoleixi els vehicles per habitant que li correspon en línia amb la mitjana europea, cosa que suposa entre 1,2 i 1,3 milions de cotxes matriculats anualment.

   En declaracions a Europa Press al saló de l'Automòbil de Barcelona, al recinte Montjuïc de Fira de Barcelona, el conseller director general de Nissan Iberia, Marco Toro, ha advocat per una "disminució gradual" del Pla Pive, ja que ha alertat que seria negatiu per al mercat tallar amb les ajudes de manera brusca.

   "De 1.000 euros a zero, hi ha diferents etapes", segons Toro, que ha recomanat anar reduint de manera gradual l'import de l'ajuda que aporta el Govern central.

MIKEL PALOMERA (SEAT)

   En la mateixa línia s'ha posicionat el director general de Seat Espanya, Mikel Palomera, que ha recordat que les previsions del sector estimen per a aquest any arribar al milió de vehicles matriculats, cosa que no es correspon amb el nivell de renda per càpita d'Espanya, sinó que cal arribar a 1,2 milions.

   Palomera ha apressat el Govern espanyol a aprovar immediatament el vuitè pla Pive, ja que ha alertat que les vendes paren si hi ha un anunci però no s'aprova.

   Ha admès que el Pive ja no és tan efectiu com al principi, perquè les regles per acollir-s'hi són més estrictes, però també ha valorat que milloren altres factors que ajuden a la recuperació del sector, com la millora del consum intern, l'accés al crèdit i la reducció de l'atur, cosa que genera confiança entre els consumidors.

   Malgrat no ser tan efectiu, ha remarcat que "ajuda a trencar la barrera psicològica" i contribueix a la presa de decisió de qui està pensant a comprar-se un cotxe.

   Per a ell, "és important mantenir el Pive tot i que sigui amb un import més reduït", i ha calculat que, si es compleix l'anunci del ministre d'Indústria d'un vuitè Pive de 225 milions d'euros, durarà fins a final d'aquest any.

El contingut d'aquesta notícia està elaborat en col·laboració amb l'Ajuntament de Barcelona

Ajuntament de Barcelona


Barcelona Economies



Contingut elaborat amb la col·laboració de l'Ajuntament de Barcelona






www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés