MADRID, 5 Juny (EUROPA PRESS) -
El president del PP, Mariano Rajoy, ha anunciat aquest dimarts que deixa la presidència del partit i que convocarà un congrés extraordinari en breu perquè es triï el seu successor. "És el millor per al PP i per a mi i crec que també per a Espanya i la resta no importa gens", ha emfatitzat, rebent una forta ovació dels seus.
Davant el Comitè Executiu Nacional del PP, Rajoy ha recalcat que durant 37 anys ha servit el Partit Popular "en tota classe de càrrecs" i ha assenyalat, quatre dies després de perdre el poder en prosperar la moció de censura presentada pel PSOE, que ha arribat el moment de posar "punt final a aquesta etapa".
"El PP ha de seguir avançant i construint la seva història de servei als espanyols sota el lideratge d'una altra persona", ha afirmat, per afegir que les "dues raons" per les quals ho fa és perquè "és el millor" per a ell i per al partit. Per això, ha proposat la "ràpida" celebració d'una Junta Directiva Nacional per convocar un congrés extraordinari que obri una nova etapa" en el PP amb una "nova direcció" i "més il·lusió que mai".
"Compliré el meu mandat del president del PP fins al dia que trieu la persona que em substituirà. I donada la situació en la qual em trobo ho faré amb prudència i amb el grau d'intervenció que és degut", ha assegurat, per assenyalar que no plantejarà "cap canvi" en aquest moment en el partit ni en el grup parlamentari perquè li correspon al seu successor al capdavant del PP "si vulgues".
AGRAEIX EMOCIONAT LA "LLEIALTAT" QUE HA TINGUT
Rajoy no ha ocultat la seva emoció quan anunciava la seva marxa. "Porto molt temps en política i s'aprecia en tot el que val el vostre respecte. Sóc conscient de l'enorme lleialtat que he tingut per part de tots vosaltres fins a l'últim dia, ha estat increïble", ha exclamat, collint un llarg aplaudiment de tot el Comitè Executiu, que estaba de peu.
Així, ha destacat que ha tingut el "privilegi" de ser president del Partit Popular durant 14 anys, que ha qualificat com "els millors" de la seva vida política. "M'emporto l'orgull d'haver presidit el partit més important per la seva grandària, els seus afiliats, els seus electors, el nombre dels seus càrrecs representatius i, sobretot, pels beneficis aportats a Espanya", ha asseverat.
En aquest sentit, ha agraït el suport que ha rebut aquests anys "a tota classe de circumstàncies", tant quan festejaven els "èxits" com en situacions "adverses" que servien para "estrényer la seva unitat per consolidar" la força del partit.
DONA LES GRÀCIES ALS SEUS MINISTRES I Al COMITÈ EXECUTIU
Especialment ha donat les gràcies als seus ministres, que "han estat magnífics" i "a l'única vicepresidenta" que ha tingut, així com a tots els membres del Comitè Executiu Nacional encapçalada per la secretària general del Partit Popular. "Gràcies per tots aquests anys, pesa més l'alegria d'haver-los compartit que l'inevitable disgust d'abandonar la tasca a la meitat de la collita", ha assegurat.
Finalment, Rajoy ha indicat que seguirà en el partit perquè no s'imagina la vida fora de la formació. "Això és la meva vida i vull que segueixi sent-ho. No deixaré el carnet que m'ha acompanyat sempre i allà on em trobi seguiré amb vosaltres en la senda que el partit transiti i des del primer moment a l'ordre que doneu. I a l'ordre és l'ordre i amb la lleialtat que la meva consciència i els meus 40 anys aquí m'exigeixen", ha conclòs.