Publicat 11/12/2017 10:37

Rajoy afirma que Catalunya i Espanya poden créixer prop del 3% si es normalitza la situació

Fwd: Selecció D'Imatges Esmorzo Informatiu Amb Mariano Rajoy, President De
EUROPA PRESS

MADRID 11 des. (EUROPA PRESS) -

El president del Govern espanyol, Mariano Rajoy, ha afirmat aquest dilluns que Catalunya i Espanya poden protagonitzar "un gran salt endavant" i tornar a créixer a nivells propers al 3% si el proper Govern de Catalunya marca una "agenda diferent a la ruptura, l'enfrontament i la il·legalitat".

Així ho ha assenyalat Rajoy durant la seva intervenció en els Esmorzars Informatius d'Europa Press, en què ha indicat que la crisi política de Catalunya ha portat el Govern espanyol a revisar les previsions de creixement per al proper any, "una elemental mesura de prudència a la vista de tot el que ha passat", situació que pot revertir-se si la crisi catalana "es normalitza definitivament i els dubtes s'esvaeixen".

En aquest sentit, Rajoy ha recordat que el Govern central ha rebaixat al 2,3% la previsió del creixement de l'economia espanyola el 2018 i ha afirmat que si la situació a Catalunya "s'asserena i es tranquil·litza", es pot "canviar al 3% en molt poc temps", per la qual cosa seria el tercer any seguit amb un creixement proper a aquesta xifra.

Segons Rajoy, l'economia catalana, "un dels motors més potents" de l'economia espanyola, "s'ha gripat" a causa de l'independentisme.

"L'ocupació, la inversió, les matriculacions de vehicles, el turisme, els visats d'habitatge, les exportacions... Sigui quin sigui l'indicador que mirem, en tots ells es reflecteixen les conseqüències letals de la incertesa i de la falta de seguretat", ha subratllat.

En la seva opinió, aquest "dany" es pot revertir "ràpidament" si a partir del proper dia 21 s'obre a Catalunya una nova etapa en la qual quedi "definitivament superada la política de desafiament constant i desobediència" que ha marcat els darrers temps.

Preguntat sobre si el Govern té previst aprovar incentius fiscals i econòmics perquè les empreses tornin a Catalunya, el president ha assegurat que "el millor incentiu és la seguretat jurídica, la certesa i la confiança".

DEMANA A LES EMPRESES QUE TORNIN

"Cap empresa se'n va anar perquè s'hagin tret o s'hagin donat incentius fiscals, se'n van anar per un problema d'incertesa i inseguretat jurídica, que és molt important en qualsevol faceta de la vida i, sobretot, quan es parla d'economia", ha puntualitzat.

Després d'assegurar que el retorn a Catalunya és una decisió que han de prendre les empreses, sí ha tornat a indicar que seria positiu que tornessin, perquè seria una manera d'"estronacr les ferides".

En aquesta línia, ha afirmat que 3.000 empreses, entre elles les "més importants", han canviat la seva seu social i en "molts casos" també la fiscal, "fugint de la inquietud i la inseguretat jurídica".

Contingut patrocinat