Publicat 19/03/2019 16:55

El Racc proposa crear a Barcelona una agncia publicoprivada de la mobilitat

El Racc proposa crear a Barcelona una agncia públic-privada de la mobilitat
EUROPA PRESS

Suggereix que els VTC i el Taxi es regulin igual i que els clients i els VTC financin les llicncies

BARCELONA, 19 març (EUROPA PRESS) -

El president del Racc, Josep Mateu, ha proposat aquest dimarts crear una agncia publicoprivada de mobilitat a Barcelona, amb la finalitat de planificar i suggerir projectes sobre transport de la ciutat "perqu les coses es facin en el termini i els temps acordats".

En declaracions després de presentar 45 propostes per millorar la mobilitat a Barcelona, ha dit que el sector privat pot "fer de lobby" per impulsar l'agncia, que s'ha reunit amb entitats i empreses per buscar el consens necessari, i ha suggerit que segueixi el model de Turisme de Barcelona o de Fira de Barcelona.

Ha demanat que en aquest espai hi siguin tots els actors que participin o influeixin en la mobilitat, i que "no siguin instruments de consulta, sinó que puguin fer propostes treballades, per pensant sempre en el llarg termini i no en coses puntuals", i Mateu ha lamentat que actualment només se'ls consulta quan hi ha problemes puntuals.

VTC I TAXI

A més, ha suggerit que el sector dels VTC, que descriu les empreses que viuen de la no-regulació, "s'igualin amb els que viuen regulats, com és el taxi", i creu que aix podria ser finanat pels clients i els VTC que vulguin entrar en el sector.

Mateu, que ha dit que el taxi ha d'alliberar la seva exclusivitat, ha apellat a la generositat de tots "perqu els taxistes puguin recuperar aquesta inversió que van fer en el seu moment", i ha insistit que s'han d'igualar les condicions de totes dues parts perqu tinguin la mateixa forma de circulació fiscal.

En la presentació de les propostes, també ha apostat per reduir l'"onada imparable" de vehicles privats al centre, i per oferir alternatives reals de transport públic i compartit, per la qual cosa ha reivindicat pensar en llarg termini i no en mesures ideolgiques.

AJUNTAMENT DE BARCELONA

També ha defensat tenir una visió metropolitana de la mobilitat i ha apuntat l'Ajuntament de Barcelona com el actor clau que "lideri i ajudi a finanar" projectes, com la construcció d'espais 'park&ride', on els cotxes puguin aparcar fora de la ciutat i s'hi accedeixi a través del transport públic.

Quant a les restriccions d'accés a la ciutat als cotxes més contaminants, Mateu ha destacat que aquestes mesures "afecten sobretot la gent que té menys capacitat econmica", i ha demanat que aquestes persones tinguin avantatges per canviar-se de cotxe o que s'inverteixi en transport públic fiable i eficient, que substitueixin el cotxe que farien servir.

PROJECTES PENDENTS

A més, ha constatat que hi ha projectes pendents a la ciutat i ha demanat que es resolguin a curt termini, com acabar la L9 del Metro, l'estació de la Sagrera, el soterrament de les vies a l'Hospitalet de Llobregat (Barcelona), millorar els accessos a l'Aeroport de Barcelona, afegir carrils VAO, acabar la plaa de les Glries, reformar la Via Laietana i revisar el model de les superilles.

A mig termini, també demana apostar pel corredor mediterrani, que hi hagi una reforma integral de l'Estació de Sants i els seus accessos, així com els accessos al Port de Barcelona viaris i ferroviaris, que s'acceleri l'electrificació dels creuers i que es millori la connectivitat entre els aeroports de Barcelona, Girona i Reus.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés