Publicat 24/04/2014 14:23

El Racc demana desviar camions de la N-340 a la AP-7 per reduir accidents a la carretera

Carretera N-340
RACC

BARCELONA, 24 abr. (EUROPA PRESS) -

El Racc ha proposat desviar el pas de camions de gran tonatge que circulen per la carretera N-340 entre Nules (Castelló) i Cervelló (Barcelona) a l'autopista AP-7 de Torreblanca (Castelló) a l'Ametlla de Mar (Tarragona) o a Martorell (Barcelona) a causa de l'"alt grau d'accidentalitat" que acumula la carretera.

Segons ha informat aquest dijous el club automobilístic, entre el 2010 i el 2012 s'han produït 72 morts i 130 ferits de gravetat en accidents de trànsit en la N-340, el que equival a una mitjana d'un mínim d'un mort o un ferit greu cada cinc dies, mentre que en la AP-7 les xifres són d'un mort o un ferit greu cada 10 dies.

La proposta del Racc és que es faci el rescat total o parcial dels peatges de l'autopista AP-7 per als vehicles pesats afectats per la restricció de circulació, ja que té en compte que en la N-340 aquests vehicles tenen incidència en els accidents mortals i greus.

En un primer escenari, el Racc planteja el rescat entre l'enllaç de la CV-13 amb la AP-7 a Torreblanca, fins a l'enllaç d'aquesta autopista a l'Ametlla de Mar, que tindria un cost de 24,8 milions d'euros a l'any, però un estalvi social de 10 milions i beneficis en reducció de temps de trajecte i combustible, ja que en aquests trams de la N-340 una mitjana del 34% d'accidents mortals i greus van tenir a un camió implicat.

L'altre escenari demana el mateix rescat però entre l'enllaç de la C-13 amb la AP-7 a Torreblanca fins a Martorell, amb un cost de 66,5 milions a l'any però uns beneficis socials de 12,5 milions, a més de beneficis en temps i combustible, ja que per aquests trams de la N-340 els camions van estar implicats en una mitjana del 29% dels accidents mortals i greus.

La proposta sorgeix arran de l'aplicació de la Direcció General de Trànsit (DGT) d'una restricció semblant de passada per aquesta via entre Nules i Orpesa (Castelló), efectiva des del 17 d'abril, i que ha ajudat a disminuir l'accidentalitat, segons el Racc, sense cost per als transportistes que poden circular per les autovies gratuïtes CV-10 i CV-13.

Alhora, es basi en l'experiència a la carretera N-II a la província de Girona, on s'ha desviat el tràfic de camions pesats per la AP-7 aplicant una reducció del 50% del cost del peatge.

El Racc constata que per implementar aquesta proposta és "imprescindible" la coordinació entre les administracions central i autonòmica, ja que per a la restricció han de fer-se càrrec tant la DGT en el tram de Castelló, com el Servei Català de Trànsit (SCT) a Catalunya.

A més, el Ministeri de Foment i la Generalitat catalana i valenciana hauran de decidir com repartir el cost d'un rescat de peatges total o parcial.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés