Actualitzat 29/09/2018 23:08

Quim Torra afirma que la candidatura europea d'Oriol Junqueras "ajudarà a internacionalitzar el procés"

Quim Torra aquest dissabte el Consell Nacional del PDeCAT per el 1-O
@PDEMOCRATACAT

BARCELONA 29 set. (EUROPA PRESS) -

El president de la Generalitat, Quim Torra, ha dit aquest dissabte que la intenció del líder d'ERC i exvicepresident, Oriol Junqueras, de ser candidat a les eleccions europees "ajudarà a internacionalitzar el procés".

En una entrevista de TV3 recollida per Europa Press, també s'ha referit a les eleccions municipals, per demanar que l'independentisme tingui una candidatura unitària per a l'Alcaldia de Barcelona.

REBUTJAR UNA CONDEMNA

En preguntar-se-li què va voler dir quan va avançar que no acceptaria una condemna als presos sobiranistes, ha dit: "Em sotmetré a la decisió del Parlament de Catalunya, com no pot ser d'una altra manera, per saber quina és la decisió que políticament prenem".

En replantejar-se-li com, ha contestat que es farà "anant al Parlament de Catalunya i plantejant l'escenari que calgui plantejar aleshores".

"El Parlament decidirà el que calgui fer en aquell moment. No sortiré d'aquí perquè no és el moment de sortir d'aquí", ha afegit en insistir-se-li sobre el que farà.

MENORS NO ACOMPANYATS

També ha respost si aquest dissabte a la nit encara dormirà a comissaries algun menor estranger no acompanyat (Mena): "Aquesta nit em sembla que encara hi dormirà algun. El compromís del conseller és que demà o demà passat ja en siguin zero".

Quim Torra ha afegit que cal fer autocrítica sobre això i que al Govern li ha dolgut moltíssim la situació.

Contingut patrocinat