BARCELONA 3 maig (EUROPA PRESS) -
Els quatre Mossos d'Esquadra que han declarat aquest divendres com a testimonis pel cas de Ester Quintana han assegurat al jutge que no van veure trets de pilotes de goma per part dels seus companys al lloc on la dona va perdre la visió del seu ull esquerre durant la manifestació de la vaga general del 14 de novembre.
Segons han explicat fonts judicials, aquests quatre policies --que viatjaven dins de la furgoneta que va acompanyar la dels antiavalots dels Mossos (Brimo) acusada de disparar-- han explicat que no van veure aquests llançaments ni tampoc van escoltar res en els voltants de Passeig de Gràcia, de manera que tampoc van sentir estàlvies que els imputats sí van reconèixer.
A més, els Mossos d'Esquadra han explicat al Jutjat d'Instrucció 11 de Barcelona que l'escopeter i cinquè integrant d'aquesta furgoneta --citat també aquest divendres però que no ha pogut acudir a l'estar de baixa-- va baixar del vehicle però ho va fer sense escopeta, de manera que descarten així també que el seu company hagués disparat.
L'únic soroll que aquests quatre mossos han assegurat que van escoltar durant aquest temps a la zona ha estat el trencament de l'aparador d'un establiment comercial per part d'alguns manifestants.
El jutge els ha citat aquest divendres per aclarir com va perdre la visió de l'ull Ester Quintana --segons ella pel tret d'una pilota de goma-- i manté imputats al subinspector cap i a l'escopeter de la unitat Drago 40 de la Brigada Mòbil (Brimo), que podria haver disparat la pilota de goma.