Publicat 13/11/2014 13:17

Quatre de cada deu espanyols avançarà les compres de Nadal i el 17% les farà només per internet

Luces Y Árbol De Navidad
JAR

La despesa mitjana rondarà els 524 euros

MADRID, 13 nov. (EUROPA PRESS) -

Quatre de cada deu espanyols té previst avançar les seves compres nadalenques amb un mínim d'un mes d'antelació i més de la meitat ha reconegut que combinarà les seves compres amb botigues físiques i botigues en línia, segons es desprèn del Baròmetre de les compres nadalenques 2015 de vente-privee.com.

En concret i amb el propòsit d'economitzar aquestes adquisicions, el 39% dels espanyols reconeix que avançarà les seves compres nadalenques i ho tindrà tot comprat abans que arribi desembre, mentre que només el 5% tenia previst avançar les seves compres el mes de setembre, i són octubre i novembre els mesos preferits per les compres nadalenques.

Pel que fa al pressupost nadalenc, gairebé un de cada cinc espanyols (18%) el preveu augmentar, mentre que el 71% reconeix que gastarà una quantitat semblant a la de l'any passat i només el 10% ha assegurat que el reduirà.

Així, la despesa mitjana per aquesta campanya de Nadal rondarà els 524 euros, en la línia de la resta de països europeus, el pressupost dels quals és de 565 euros.

D'altra banda, l'informe fet per vente-privee.com preveu que aquest any les compres de Nadal seran més digitals que mai, ja que el el 17% té pensat comprar tots els seus regals per internet i més de la meitat (52%) combinarà webs i botigues físiques.

INTERNET, EL CANAL A L'ALÇA PER A LES COMPRES NADALENQUES

Amb l'objectiu de no patir la 'pujada de gener', més de la meitat (54%) ha reconegut que busca ofertes a internet per trobar els millors descomptes, i el 53% aprofita les promocions de compra amb antelació, ja que li permet adqurir millors regals a preus més econòmics amb la finalitat d'optimitzar el pressupost.

Així, internet es posiciona com un canal a l'alça en les compres nadalenques, gràcies a la possibilitat d'optimitzar pressupost i temps. Així, el 50% dels que compren a la xarxa consideren que internet és el mitjà idoni, ja que els permet comparar preus i així trobar la millor oferta.

Entre les raons de compra se situa en segon lloc l'horari (46%), ja que ofereix la possibilitat de comprar els regals les 24 hores del dia els 7 dies de la setmana. Finalment, destaca el temps més baix que li han de dedicar respecte a les botigues físiques (37%) evitant, per exemple, les cues habituals d'aquestes dates.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés