Actualitzat 14/09/2021 16:28

Punch planteja fabricar 75.678 cotxes d'hidrogen el 2030 a les plantes de Nissan (Barcelona)

El model de cotxe d'hidrogen que Punch pretén fabricar a les plantes de Nissan
EUROPA PRESS

Preveu invertir 1.000 milions d'euros fins al 2030 i crear 2.000 llocs de treball

BARCELONA, 14 set. (EUROPA PRESS) -

El grup Belga Punch té previst fabricar 75.678 vehicles de combustió interna d'hidrogen el 2030 a les tres plantes de Nissan a Barcelona si la seva proposta de reindustrialització és seleccionada d'entre les presentades, després de l'imminent tancament de Nissan.

Així ho ha explicat el grup aquest dimarts en una conferència de premsa, en la qual han participat el ceo del grup Punch, Guido Dumarey; el responsable del projecte Punch Barcelona, Andy Palmer; el responsable de motors del grup, Gianmarco Boretto; el director comercial i de màrqueting, Oliver Nass; el cto del grup, Pierpaolo Antonioli; i el responsable de desenvolupament, Marc Maes.

Segons les seves previsions, la companyia podria fabricar 46.144 vehicles el 2025, tenint en compte que els prototips de vehicles estarien llests a mitjans del 2023 i es podrien començar a produir a mitjans del 2024.

La seva proposta també passa per crear una planta de pintura en un edifici nou, al qual destinaran una inversió de 80 milions d'euros: "No es crea una planta nova de pintura si no tens la intenció de quedar-te", ha defensat Palmer.

El grup té previst invertir en les tres plantes de Nissan a Barcelona --situades a la Zona Franca, Sant Andreu de la Barca i Montcada i Reixac-- 650 milions d'euros fins al 2027, que es convertirien en 1.000 el 2030, per a la producció de vehicles d'hidrogen reutilitzant els models de Nissan, i aprofitant la mateixa plantilla.

En aquest sentit, ha posat en valor que la seva proposta generaria 2.000 ocupacions directes fins al 2025 --sense comptar els proveïdors, els quals Punch també ha manifestat la voluntat de mantenir--, fet que implica que hi haurà més persones contractades que ara.

Palmer ha explicat que els vehicles que es fabricarien a les tres plantes de Nissan --que es reutilitzarien tant a nivell físic, com tecnològic i de capital humà-- serien "molt similars" als que produïa Nissan --per als quals la companyia comptaria amb la plantilla actual de Nissan--, i fins i tot tindrien un preu semblant --en les seves paraules-- als que tenen motor dièsel.

Ha defensat la tecnologia de l'hidrogen perquè, segons ell, contribueix directament a la descarbonització del sector de l'automòbil: "Els vehicles elèctrics no són l'única solució. Els més pesats en necessiten una altra", ha conclòs.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés