Actualitzat 09/07/2021 13:18

Puigneró i Vilagrà inauguren la nova Rampa de Cabanasses d'ICL Iberia a Súria (Barcelona)

El vicepresident i conseller de Polítiques Digitals i Territori de la Generalitat, Jordi Puigneró, i la consellera de Presidència, Laura Vilagrà, al costat del president d'ICL Iberia, Carles Aleman, i l'alcalde de Súria, Albert Corberó, entre d'altres
EUROPA PRESS

Les obres de la infraestructura han durat pràcticament una dècada

SÚRIA (BARCELONA), 9 jul. (EUROPA PRESS) -

El vicepresident i conseller de Polítiques Digitals i Territori de la Generalitat, Jordi Puigneró, i la consellera de Presidència, Laura Vilagrà, han participat aquest divendres en la inauguració de la Rampa de Cabanasses, a les instal·lacions d'ICL Iberia a Súria (Barcelona).

També hi han estat presents el director general d'Indústria i de la Petita i Mitjana Empresa del Govern, Galo Gutiérrez; el president de l'empresa, Carles Aleman; l'alcalde de la localitat, Albert Corberó, el president del Port de Barcelona, Damià Calvet, i els exconsellers de Territori de la Generalitat, Josep Rull i Lluís Recoder, entre altres personalitats.

Puigneró ha destacat l'esforç que l'empresa ha fet per garantir el seu futur "tal com ho ha de fer la indústria del segle XXI, de manera digital i sostenible".

En aquest sentit, ha celebrat la reducció del nombre de camions que caldran i la reducció de les emissions de gasos d'efecte hivernacle que suposa la nova infraestructura.

Ha assegurat que aquesta indústria del segle XXI ha de poder garantir "una de les polítiques socials més importants: que hi hagi feina per a la gent" i ha agraït l'aposta inversora d'ICL Iberia per, textualment, sostenir aquesta activitat i garantir llocs de treball.

Ha recordat que la indústria minera dona feina de manera directa a 1.200 persones i de manera indirecta a entre 4.000 i 5.000 persones a la comarca del Bages (Barcelona).

L'OBRA D'ENGINYERIA MÉS IMPORTANT A CATALUNYA

Aleman ha apuntat que la Rampa de Cabanasses "és l'obra d'enginyeria més important que s'ha fet mai a Catalunya i potser a Espanya", perquè compta amb cinc quilòmetres de longitud amb un pendent mitjà del 19%, i passa per diferents falles i zones geològiques.

"Hem ideat i desenvolupat nous sistemes de sosteniment", ha assegurat el directiu, que ha assenyalat, literalment, que no tan sols és un forat sinó un forat que s'aguanta.

Ha dit que aquesta obra assegura el present i el futur de l'empresa a mitjà termini, però que per assegurar-lo a llarg termini "ha d'anar cap a la mineria sostenible".

Per això, ha explicat que s'està modernitzant l'empresa amb l'objectiu de digitalitzar-la i electrificar-la, per la qual cosa preveu que tota la maquinària i els vehicles de dins la mina siguin elèctrics en un termini màxim de cinc anys.

NOU ANYS

La construcció de la Rampa de Cabanasses ha tingut una durada de pràcticament nou anys, perquè l'inici de les obres va ser l'agost del 2012 i es van donar per acabades el passat 23 d'abril.

Hi han participat un centenar d'empreses i més de 700 persones, per aconseguir els 914 metres de profunditat, en el que Puigneró ha descrit com el punt més profund on es pot arribar a Catalunya.

La infraestructura permet duplicar la producció de potassa de la mina, que passa de 500.000 tones a un milió de tones anuals i reduir les emissions en més de 2.700 tones de diòxid de carboni a l'any.

Les obres s'emmarquen en el pla d'inversió d'ICL Iberia, que ha comportat destinar més de 500 milions d'euros entre aquesta infraestructura, la nova terminal del Port de Barcelona i la nova planta de tractament de sal.

A més, l'empresa preveu invertir deu milions d'euros anuals en gestió ambiental amb l'objectiu d'aconseguir una mineria sostenible.

En concret, prioritzarà el transport del mineral amb ferrocarril fins a la terminal del Port de Barcelona, restaurarà els dipòsits de Sallent (Barcelona), construirà plantes de purificació de sal i mirarà d'assolir l'objectiu de zero abocaments de sal, entre d'altres.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés