Publicat 31/08/2021 22:42

Puigneró: l'Estat "hauria de demanar perdó per l'espoli de gairebé 50 anys" amb els peatges

El vicepresident i conseller de Polítiques Digitals i Territori de la Generalitat, Jordi Puigneró, davant el peatge de La Roca del Valls (Barcelona) en l'AP-7.
EUROPA PRESS

LA ROCA DEL VALLS (BARCELONA), 31 ago. (EUROPA PRESS) -

El vicepresident i conseller de Polítiques Digitals i Territori de la Generalitat, Jordi Puigneró, ha assegurat que l'Estat "hauria de demanar perdó per l'espoli de gairebé 50 anys sense prcticament construir cap autovia a Catalunya", que, segons ell, han hagut de pagar els conductors catalans en forma de peatge.

Ho ha dit en una roda de premsa aquest dimarts davant el peatge de l'AP-7 a La Roca del Valls (Barcelona), un dels quals aixecar barreres a partir de la propera mitjanit amb la finalitat de les concessions d'aquesta via, l'AP-2, la C-32 nord i la C-33.

Ha assegurat que aquest dimarts s'ha conegut "la dimensió de l'espoli" en referncia als 752 milions d'euros anuals que la ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez, ha anunciat com a estalvi per als conductors en les autopistes catalanes de titularitat estatal.

Ha insistit a demanar el trasps de la gestió de l'AP-7 i l'AP-2 a Catalunya, i que l'Estat rescati les quatre vies que encara quedaran de pagament --totes elles titularitat de la Generalitat--.

Així, ha assenyalat que aquests peatges "són la conseqüncia del dficit en infraestructures que l'Estat ha realitzat a Catalunya" durant aquests anys.

Per Puigneró, els peatges han significat "un espoli que ha estat finanat per la butxaca dels catalans i que ha afectat a la competitivitat de les empreses i l'economia catalanes".

ENLLA ENTRE AP-7 I A-2

Puigneró ha anunciat que aquest dimecres no assistir a la inauguració de l'enlla entre l'A-2 i l'AP-7 a Castellbisbal (Barcelona) "en protesta" per la lentitud en la construcció d'aquesta infraestructura.

Ha explicat que el pont és conegut "com el 'Pont de la Vergonya'" després d'estar deu anys construt encara que sense accessos, i ha dit, explícitament, que el ritme de construcció ha estat de 200 metres a l'any.

"Les infraestructures no es poden construir a aquest ritme i no podem permetre que l'Estat inverteixi a un ritme tan lent a Catalunya", ha afegit.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés