Actualitzat 23/06/2021 15:30 CET

Puigneró exigeix el traspàs de la gestió de Rodalies i de l'Aeroport de Barcelona

El vicepresident i conseller de Polítiques Digitals i Territori, Jordi Puigneró, durant la seva compareixença.
PARLAMENT DE CATALUNYA

Assegura que el Govern "no bloquejarà d'entrada" l'ampliació de l'Aeroport del Prat

BARCELONA, 23 juny (EUROPA PRESS) -

El vicepresident i conseller de Polítiques Digitals i Territori, Jordi Puigneró, ha exigit al Govern central el traspàs de la gestió de Rodalies i de l'Aeroport de Barcelona-el Prat a la Generalitat durant aquesta legislatura.

Ho ha dit aquest dimecres durant la seva compareixença en comissió parlamentària per informar sobre els objectius i actuacions del seu departament durant l'actual legislatura.

Puigneró ha carregat contra la gestió de Rodalies per part de Renfe i ha assegurat que la solució "es diu Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC)" i, textualment, que la pitjor política de foment del transport col·lectiu és deixar Rodalies en mans de Renfe.

"Hem estat parlant de Rodalies massa temps", ha apuntat el vicepresident, que ha afegit que la gestió actual provoca, literalment, desafecció i desconfiança entre els usuaris.

D'altra banda, ha apuntat que la Generalitat no vol negociar què fer amb l'Aeroport de Barcelona o si cal ampliar-lo, sinó que vol gestionar la infraestructura: "Volem l'aeroport".

FALTA D'INVERSIONS

Puigneró ha criticat la falta d'inversions del Govern central a Catalunya i ha assegurat que això "suposa un greuge als catalans", perquè considera que no pot continuar tenint obres o infraestructures esperades que, textualment, no arriben mai.

Ha detallat que des del 2013, l'Estat només ha executat un terç de les inversions pressupostades i que el pes de les inversions s'ha mantingut "sempre" per sota del pes del PIB català en el del conjunt d'Espanya.

"Els que tenen responsabilitats de govern a Madrid, haurien de reflexionar sobre què signifiquen els greuges que patim a Catalunya", ha sentenciat.

LA MOBILITAT COM A SERVEI

El vicepresident ha apuntat que la Generalitat ha de respondre al fenomen de la mobilitat com a servei i ha assegurat que per fer-ho el Govern necessita i en vol les competències i que encara no en té algunes.

En aquest sentit, ha avançat una nova cultura en què "més paga qui més utilitza" a través d'una mobilitat més eficient i un taquillatge digital basat en targetes sense contacte.

A més a més, ha anunciat que durant aquesta legislatura el Govern impulsarà l'aparcament d'enllaç, crearà una xarxa de punts de recàrrega per a cotxes elèctrics al territori i repensarà nous sistemes de mobilitat.

AMPLIACIÓ DE L'AEROPORT

Puigneró ha assegurat que el Govern "no bloquejarà d'entrada" la inversió per ampliar l'Aeroport de Barcelona i ha afirmat que la inversió que preveu Aena ha de figurar en el document de regulació aeroportuària (DORA), que marca les inversions d'Aena i que ha d'aprovar el Consell de Ministres després de l'estiu.

"En tot cas, el pla director haurà de contemplar les variants" que pugui plantejar el Govern en matèria mediambiental, ha assenyalat Puigneró.

Ha assegurat que la taula de diàleg ha de servir per trobar una solució "respectuosa amb el medi ambient" i s'ha mostrat convençut que es trobarà una solució, tot i que ha demanat l'ajuda del Govern central i d'Aena per aconseguir-la.

Ha subratllat que el Govern vol que Catalunya tingui un aeroport amb vols intercontinentals i que "la solució passa per incloure els aeroports de Reus (Tarragona) i Girona" que permeti parlar d'un sistema aeroportuari i que es facin les connexions d'alta velocitat ferroviària necessàries per possibilitar-ho.

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2021 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés