Publicat 06/07/2022 10:32

Puigneró envia una carta a Google per demanar que el catal s'inclogui en totes les seves aplicacions

A partir del setembre es far una campanya per fomentar la descrrega d'aplicacions en catal

El vicepresident de la Generalitat i conseller de Polítiques Digitals i Territori, Jordi Puigneró
DAVID ZORRAKINO - EUROPA PRESS

BARCELONA, 6 jul. (EUROPA PRESS) -

El vicepresident de la Generalitat i conseller de Polítiques Digitals i Territori, Jordi Puigneró, ha afirmat que aquesta setmana ha enviat una carta a Google per mostrar la seva preocupació per l'estat del catal en algunes de les seves aplicacions, i sollicitar que l'incloguin.

Ho ha dit en la sessió de control al Govern aquest dimecres en el ple del Parlament, arran d'una pregunta de la portaveu del seu grup a la cambra, Mnica Sales, que li ha reclamat "treballar sense descans per potenciar el catal en el món digital, perqu dia a dia els nens i joves consumeixen productes digitals".

Puigneró ha assegurat que la mitjana de consum digital actual és de 5 hores en adults i que en els joves és d'unes 7 hores, per la qual cosa "durant 7 hores els joves tenen referents on el catal avui dia té dificultats per entrar", per aix ha insistit en la necessitat que el Govern tingui més eines, com per exemple el projecte Aina --de creació de recursos digitals i lingüístics en catal--.

'HOLA CATAL'

Fonts de Vicepresidncia de la Generalitat han detallat que la carta a Google s'emmarca en la campanya 'Hola Catal', i que en la missiva es reclama a Google que tots els seus serveis i productes incloguin el catal, i també convida l'empresa a utilitzar Aina "justament ara que ja ha arribat al milió de veus gravades".

En aquest sentit, han assenyalat que després que Google va anunciar al juny la decisió d'installar una oficina a la capital catalana, ara li reclamen que formi part d'aquesta campanya per fomentar la presncia del catal en recursos digitals: "L'1 de juny Google ens deia 'Hola Barcelona'. Nosaltres reclamem que també digui 'Hola Catal'".

Puigneró prximament es reunir amb Amazon i Netflix per impulsar la presncia del catal en les seves plataformes, i a partir del setembre el Govern impulsar una campanya de difusió perqu els usuaris es descarreguin aplicacions en catal en els seus dispositius.

Contingut patrocinat