Laia Bonet (TMB) creu que la línia és "un clar impuls a la mobilitat obligada laboral" a la Zona Franca
BARCELONA, 7 nov. (EUROPA PRESS) -
El vicepresident de la Generalitat i conseller de Polítiques Digitals i Territori, Jordi Puigneró, ha celebrat aquest diumenge que la L10 Sud del Metro de Barcelona permetr "descarbonitzar la mobilitat" i connectar la Zona Franca amb la resta de la ciutat grcies a les tres noves estacions.
Ho ha dit en roda de premsa al costat de la presidenta de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), Laia Bonet, durant la inauguració de les tres últimes estacions d'aquesta línia: Port Comercial-La Factoria, Ecoparc, i Zal-Riu Vell.
Puigneró ha destacat que el 40% de les emissions de dixid de carboni que es generen a Catalunya es deuen a la circulació de vehicles amb rodes: "Per tant, accions com les d'ampliar la xarxa de Ferrocarrils i de Metro ajuden en la lluita contra el canvi climtic".
També ha subratllat que en les noves estacions hi haur producció d'energia verda amb plaques solars, que permetr neutralitzar "les emissions de 200.000 cotxes a l'any".
LLUITA CONTRA EL CANVI CLIMTIC
"Penso que aquest és un clar missatge de la voluntat del Govern de Catalunya en la tasca de la lluita contra el canvi climtic", afegint que aquesta crisi afecta tothom.
També s'ha referit a la XXVIa Conferncia del Canvi Climtic de l'ONU --COP26-- que se celebra aquests dies a Glasgow (Regne Unit): "És molt important fer grans discursos verds, per sobretot el que fan falta són fets com els de avui".
"TRASPS EFECTIU" DE RODALIES
També ha reclamat al Govern central la gestió de Rodalies des de la Generalitat: "Tindrem una nova oportunitat aquest novembre amb la Comissió Bilateral d'Infraestructures per aconseguir aquest trasps efectiu".
"Espero que puguem dir que Metro, Ferrocarrils i Rodalies formen part d'un sistema que lluita efectivament contra el canvi climtic", i amb les inversions i els recursos que facin falta, ha dit.
LAIA BONET
Per la seva banda, Bonet ha opinat que la finalització del projecte de la L10 Sud del Metro significa "un impuls al desenvolupament econmic i també social" perqu permet, segons ella, vertebrar el territori.
"Completar el Metro en aquesta zona de la ciutat és un clar impuls a la mobilitat obligada laboral", i ha indicat que d'aquesta manera ser més segura, sostenible i eficient per als treballadors de la Zona Franca.
Per últim ha destacat el carcter intermodal del nou Metro perqu "conviu amb nombrosos intercanviadors amb les altres línies de metro, de Tram, de Ferrocarrils i de Rodalies".