Es posa en marxa en el marc del Mobile World Congress 2021
BARCELONA, 27 juny (EUROPA PRESS) -
El vicepresident de la Generalitat i conseller de Polítiques Digitals i Infraestructures, Jordi Puigneró, ha assegurat que amb el nou corredor 5G de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) --que és el primer túnel ferroviari connectat amb aquesta tecnologia a Europa-- "les infraestructures del segle XX s'adapten al segle XXI".
Així ho ha explicat en roda de premsa aquest diumenge juntament amb la presidenta de FGC, Marta Subir; el ceo del Mobile World Capital Barcelona, Carlos Grau; el director del programa 5G del MWCapital, Eduard Martínez; el ceo de GSMA Ldt, John Hoffman; la tercera tinent d'alcaldia de l'Ajuntament de Barcelona, Laia Bonet; el regidor d'Innovació i Cultura de Barcelona, David Quirós; i el director territorial a Catalunya i Aragó de Vodafone, Diego Presa.
Puigneró ha defensat que la innovació és la clau de l'xit, que no es pot aconseguir si no se cerca "fins i tot quan et diuen que és impossible", i que aquest és només un de tots els projectes que es llanaran en un futur i que tenen el 5G com a eix.
El projecte s'havia de posar en marxar durant la celebració del Mobile World Congress del 2020, per el coronavirus ho va impedir, motiu pel qual FGC ha hagut d'esperar a l'edició del 2021 per estrenar aquest assistent volumtric que acompanyar els passatgers que acudeixin al congrés.
Subir ha explicat que el projecte contribuir també a la millora en els processos operatius i tcnics --com per exemple en la detecció d'avaries-- i que ofereix a l'usuari més rapidesa en les dades i li evita interrupcions en la connexió.
EXPERIMENTAR EN ALTRES ENTORNS
Grau ha remarcat que aquest projecte "serveix per experimentar en tots els altres entorns", posant a la disposició del sector la possibilitat de provar qualsevol mena de projecte tecnolgic.
L'ha descrit com un assistent volumtric que permet una experincia de guia i que contribueix a "atreure innovació i solucions que ajudin des del punt de vista de l'eficincia energtica i seguretat" de la xarxa de FGC.
Martín ha indicat que es tracta d'un assistent volumtric que permet tenir "una experincia molt més rica que llegir un text", per que per fer-se necessita molta capacitat de xarxa --que facilita precisament el 5G-- perqu els passatgers del tren o els que estiguin a les andanes no perdin la comunicació.
Hoffman ha parlat de la necessitat de "suport i collaboració per crear noves definicions del món" que el transformin de manera rpida, i ha posat en valor aquest projecte per provar noves i innovadores idees, i també per afrontar errors i solucionar-los.
Segons ell, el salt del 4G al 5G és un dels més importants i, si es fa servir correctament, pot aportar beneficis: "Us desitjo molts encerts i pocs errors", ha dit, dirigint-se a les autoritats públiques.
CONNECTA LES UBICACIONS DE FIRA DE BARCELONA
Bonet ha destacat que aquest túnel connecta les dues ubicacions de Fira de Barcelona --la de Montjuc i la de l'Hospitalet de Llobregat (Barcelona)-- i que "permet provar una nova experincia en un context urb real, que millora a partir del testeig".
Es tracta d'oferir "serveis més eficients", amb les fires i els congressos en el punt de mira, i ha concls que Barcelona vol convertir-se en un referent europeu d'aquesta tecnologia.
Presa ha destacat que la "rapidesa, flexibilitat i la baixíssima latncia permet usos" que no es podrien imaginar en el passat, així com avanar cap a ciutats més sostenibles, eficients i intelligents.
"El 5G dins d'una infraestructura ferroviria ha perms situar Barcelona a la cúspide de la innovació i tecnologia", fent-la una ciutat referent, ha concls.