Actualitzat 24/03/2018 10:44

Puigdemont es presentarà davant la policia finlandesa

 Carles Puigdemont a la Universitat d'Hèlsinki
'GOVERN A L'EXILI'

   El seu advocat defensa que no ha fugit i que sempre ha comparegut quan se li ha requerit

   BARCELONA, 24 març (EUROPA PRESS) -

   L'expresident de la Generalitat Carles Puigdemont es presentarà davant la policia de finlandesa, que ha rebut una ordre d'extradició.

   Ho ha explicat el seu advocat, Jaume Alonso Cuevillas, en una entrevista a Catalunya Ràdio recollida per Europa Press.

   "Puigdemont no ha fugit mai de la justícia espanyola", ha defensat l'advocat sobre l'expresident, que estava a Finlàndia perquè ha participat durant diversos dies en conferències i debats per internacionalitzar el procés sobiranista.

   En declaracions posteriors a Rac1, Cuevillas també ha explicat que Puigdemont "sempre s'ha posat a disposició de la justícia" quan se li ha requerit, com ja va fer a Bèlgica.

   A més, ha defensat que "no hi ha una resolució expressa que el declari en rebel·lia" i ha recordat que ja es va emetre una 'euro ordre' contra ell i que es va retirar.

   "El jutge està fent una comparació amb una presa d'ostatges amb tirs a l'aire quan tothom va veure que va ser una manifestació pacífica", ha destacat en al·lusió a la protesta enfront de la Conselleria d'Economia.

   I ha afegit que, "mentre les coses segueixin com fins ara, és molt complicat que pugui tornar" a Espanya i, per tant, seguirà a Bèlgica, on anava a tornar aquest mateix dissabte.

TRIBUNALS INTERNACIONALS

   Segons Cuevillas, els tribunals internacionals "tenen cada dia més clar que a Espanya no s'estan respectant les garanties mínimes i és possible que arribin diverses condemnes contra l'Estat".

   La Policia finlandesa ha confirmat aquest dissabte la recepció d'una sol·licitud d'Espanya per a l'extradició de Carles Puigdemont: "Espanya cerca l'extradició del seu ciutadà que de moment es troba a Finlàndia, la Policia va informar a la Fiscalia i va iniciar l'intercanvi d'informació amb les autoritats espanyoles".

   El superintendent dels serveis d'Investigació Criminal de Finlàndia, Hannu Kautto, ha confirmat que "la sol·licitud d'extradició va arribar a Finlàndia a la nit" i ha afegit que pot ser que Puigdemont sigui detingut i el seu cas examinat per la Fiscalia.

   Puigdemont va arribar a Finlàndia després de passar diversos dies a Suïssa internacionalitzant el procés sobiranista i, des que es va desplaçar Bèlgica, també ha visitat Dinamarca.

Contingut patrocinat