MADRID, 31 (EUROPA PRESS)
L'expresident de la Generalitat de Catalunya Carles Puigdemont assegura en una sèrie de missatges de mòbil que "La Moncloa triomfa".
"Això s'ha acabat", diu en referència al procés sobiranista, per afegir: "Els nostres ens han sacrificat, almenys a mi".
Segons ha informat 'El programa de Ana Rosa' de Telecinco, aquesta sèrie de missatges --escrits en català-- els va enviar aquest dimarts l'expresident català a Toni Comín, exconseller de Salut, que com el mateix Puigdemont es troba fugit a Bèlgica.
Concretament, els missatges van ser captats durant un acte a Lovaina (a l'est de Brussel·les) --al qual va acudir i on va intervenir Comín-- al voltant de les 20.30 hores.
"Suposo que tens clar que això s'ha acabat", diu Puigdemont a Comín, que remarca: "Tornem a viure els darrers dies de la Catalunya republicana".
"Vosaltres sereu consellers (espero i desitjo), però jo ja estic sacrificat tal com suggeria Tardà", afegeix.
"SORTIR DE LA PRESÓ"
Puigdemont confessa que espera que els empresonats per la seva implicació en el procés secessionista "puguin sortir de la presó" perquè, en cas de no ser així, "el ridícul és històric".
"El pla de La Moncloa triomfa. Només espero que sigui veritat i que gràcies a això puguin sortir de la presó perquè, si no, el ridícul històric és històric", va escriure el candidat de JxCat.
"No sé el que em queda de vida (espero que molta!), però la dedicaré a posar en ordre aquests dos anys i a protegir la meva reputació. M'han fet molt de mal amb calúmnies, rumors, mentides que he aguantat per un objectiu comú", afirma Puigdemont, per després afegir: "Això ara ha caducat i em tocarà dedicar la meva vida en la defensa pròpia".