BERLÍN 25 jul. (EUROPA PRESS) -
L'expresident català Carles Puigdemont s'ha mostrat disposat aquest dimarts a exposar la seva visió del problema català fora d'Espanya. De fet, ja hi ha països que li han ofert una tribuna per expressar-se. "Tinc invitacions a Alemanya i també a d'altres països europeus. La meva intenció és fer el que pugui [per satisfer] aquestes invitacions", ha apuntat en roda de premsa a Berlín.
"Si el Govern espanyol pensa que la millor manera de resoldre el problema és podent votar el poble català, ens trobarà sempre", ha subratllat l'expresident, alhora que s'ha preguntat per la capacitat de l'Executiu de Pedro Sánchez de satisfer els desitjos de l'independentisme. "La pregunta és: té Espanya un projecte polític per a Catalunya, sí o no?", ha plantejat.
Per a ell, "el retorn a la situació prèvia a l'aplicació de l'article 155 [de la Constitució] és part de la solució, no el problema". És més, el retorn dels exiliats i l'alliberament dels presos del procés sobiranista també és part de la solució al conflicte a Catalunya, ha apuntat.