Publicat 06/11/2017 18:00

Puigdemont: "Defensarem els nostres drets fins al final"

Critica la "brutal ofensiva judicial" contra els líders sobiranistes

Puigdemont a l'entrevista de la RTBF
RADIO TÉLÉVISION BELGE FRANCOPHONE

BARCELONA, 6 nov. (EUROPA PRESS) -

El president de la Generalitat, Carles Puigdemont, ha carregat aquest dilluns contra el sistema judicial espanyol per considerar-lo polititzat, i ha avisat que el Govern destituït reivindicarà que no mereix ser jutjat: "Defensarem els nostres drets fins al final. Hi ha molt més en joc que el nostre futur personal, està en joc la democràcia en si mateixa".

Ho ha explicat en un article a la publicació 'The Guardian' recollit per Europa Press i titulat 'Això no és només sobre Catalunya. És sobre la democràcia en si mateixa', on critica que Catalunya és l'únic territori de la Unió Europea en el qual s'ha dissolt el Parlament triat pels seus ciutadans i destituït el president en ple exercici del càrrec.

Puigdemont censura la "brutal ofensiva judicial, l'empresonament i la criminalització" dels representants polítics sobiranistes, i recorda que el soberanisme va guanyar les eleccions fa dos anys amb un suport que considera històric, aconseguint 72 dels 135 del Parlament de Catalunya.

Lamenta que ara els mateixos líders d'aquell triomf electoral del 2015 s'enfrontin a penes de fins als 30 anys de presó, les mateixes que per càrrecs de terrorisme o assassinat, i conclou: "Això és un ultratge colossal que tindrà serioses conseqüències".

El president català recorda que el programa electoral de JxSí incloïa la independència i la convocatòria d'unes eleccions constituents i es pregunta com és possible que una part del Govern català estigui ara a la presó per aplicar un programa que "mai van ocultar".

"És per això que seguirem denunciant al món sencer les greus deficiències democràtiques que ara són evidents a Espanya", conclou Puigdemont, que assegura que l'Estat només permet ser independentista si alhora es renuncia explícitament a aconseguir la independència.

DEFICIÈNCIES

Puigdemont assegura que el sistema judicial espanyol té "serioses deficiències" com a falta d'independència i de neutralitat, i també que existeixen vincles entre la judicatura i el Govern central que són visibles per a tothom.

Alerta que els casos contra líders sobiranistes "contenen tantes irregularitats que és difícil creure que els acusats puguin comptar amb garanties formals", i conclou que seguirà defensant el dret de Catalunya de ser un Estat independent.

Contingut patrocinat