Actualitzat 23/02/2017 13:53

Puigdemont defensa que l'alternativa a la independència és "retrocedir"

El president C.Puigdemont en el ple del Parlament
EUROPA PRESS

"Espanya està en temps afegit i ha de ser conscient que una no solució és una mala solució"

BARCELONA, 23 febr. (EUROPA PRESS) -

El president de la Generalitat, Carles Puigdemont, ha defensat aquest dijous en una entrevista en el diari irlandès 'The Irish Times' que l'única alternativa que hi ha a la independència de Catalunya és "retrocedir".

Ho ha justificat assegurant que "la relació amb l'Estat espanyol no és bona" i que seguir en ell no comporta beneficis per als catalans, ha informat la Conselleria de Presidència en un comunicat.

"Espanya està en temps afegit i ha de ser conscient que una no solució és una mala solució", i que ha arribat el moment en el qual s'han de prendre decisions, ha sentenciat.

Així mateix, ha insistit que l'encaix de Catalunya a Espanya "és un problema polític i solament pot resoldre's amb voluntat política: No és un desafiament".

"Nosaltres tenim la voluntat de fer el que la democràcia fa: rebre el mandat del poble i implementar-ho", ha defensat Puigdemont, que ha apuntat al fet que el Govern central ha d'adaptar-se a aquesta situació.

Per això, ha lamentat "la permanent politització de la justícia" que fa l'Estat, i ha posat com a exemple els processos judicials contra l'expresident de la Generalitat Artur Mas; la presidenta del Parlament, Carme Forcadell; el líder del PDeCAT al Congrés dels Diputats, Francesc Homs, i les exconselleres Joana Ortega i Irene Rigau.

"A Espanya estan molt acostumats a arribar fins als límits de la democràcia i passar per sobre d'ells", ha censurat, i ha dit que el procés sobiranista català és tot el contrari i es basa en els valors democràtics.

Preguntat per un futur Estat català, ha dit que és evident i indiscutible que no quedarà fora d'Europa, i ha detallat que el Govern no proposa "una idea clàssica d'Estat, sinó una Catalunya interdependent en sintonia amb el món globalitzat".

Contingut patrocinat