BARCELONA, 22 abr. (EUROPA PRESS) -
L'expresident de la Generalitat Carles Puigdemont ha defensat la cultura com una "eina per fer front a la repressió" i per construir la República catalana.
Ho ha dit en un vídeo gravat des d'Alemanya que s'ha emès durant el festival 'Cultura contra la repressió' organitzat per Òmnium aquest diumenge a Santa Perpètua de Mogoda (Barcelona), on s'estan realitzant actuacions musicals i culturals per demanar l'alliberament dels presos sobiranistes el dia de l'aniversari del president de l'entitat, Jordi Cuixart.
Puigdemont ha assegurat que la cultura és un instrument fonamental per a la democràcia i "quan la democràcia està en perill, com ara, la cultura és un salvavides, una biga mestra per garantir la cohesió social i el progrés".
Ha alertat que "la repressió amenaça també" la cultura catalana i ha assenyalat que, al seu judici, la cultura transmet valors republicans.
"Ara la necessitem com una eina per fer front a la repressió, com a eina de reivindicació i defensa de valors. I la necessitarem en el futur per construir República", ha manifestat.