Publicat 08/11/2017 22:25

Puigdemont, "absolutament convençut" que el 21D guanyaran els partits contraris al 155

Veu "possible" la seva extradició però sosté que mentre pot defensará la seva legitimitat

BRUSSEL·LES, 8 nov. (EUROPA PRESS) -

El president de la Generalitat cesat Carles Puigdemont s'ha mostrat aquest dimecres "absolutament convençut" que les eleccions autonòmiques del proper 21 de desembre a Catalunya les guanyaran els partits "contraris" a l'article 155 de la Constitució, activat pel Govern central després de la declaració unilateral d'independència.

"Estic absolutament convençut que els ciutadans catalans acceptaran aquest cop d'estat i votaran a les formacions que estiguin en contra de l'article 155", ha assegurat en una entrevista gravada amb la cadena pública flamenca VRT i recollida per Europa Press.

Així, Puigdemont ha confiat en la victòria dels partits favorables a la independència en la cita electoral de desembre, tot i que el seu partit, PDeCAT, estigui perdent força en els sondejos.

"No cal confondre els resultats d'un partit polític amb situacions", ha dit quan ha estat preguntat per la caiguda del PDeCAT, a l'entrevista.

Qüestionat per la seva situació a Bèlgica, on es troba en llibertat amb mesures cautelars mentre els tribunals decideixen sobre la seva entrega a les autoritats espanyoles, Puigdemont ha admès que la seva extradició "és possible", però ha destacat que mentre els seus drets estan "protegits".

"El temps que puguem quedar-nos aquí, continuarem reivindicant la nostra legitimitat, perquè vaig ser triat per un Parlament legítim", ha reblat.

També ha aprofitat per reiterar que la seva intenció no és "interferir" en la política interior belga, tot i que la seva presència a Brussel·les ha tibat les relacions entre Espanya i Bèlgica i ha afectat al Govern del liberal francòfon Charles Michel, la coalició del qual es recolza en tres partits flamencs, inclòs el nacionalista N-VA, força més votada en les últimes eleccions.

Contingut patrocinat