L'HOSPITALET DE LLOBREGAT (BARCELONA), 16 abr. (EUROPA PRESS) -
La firma de perfumeria i moda Puig va obtenir un benefici de 177 milions d'euros el 2014, un 0,8% més que el 2013, i una facturació de 1.508 milions, un 0,6% més, ha anunciat aquest dijous el president de la companyia catalana, Marc Puig, que ha apuntat l'objectiu d'arribar als 2.000 milions d'ingressos el 2017, un 33% més que ara, amb un 15% de benefici operatiu.
En roda de premsa a la seu de la multinacional, ha explicat que Espanya ha tornat a créixer després dels anys de crisi amb un avanç del 6%, tot i que només representa el 14% del negoci, i el sector exterior suposa el 86% --el 46% en mercats emergents, fora de la UE i Nord-amèrica--.
Puig també ha anunciat que aquest mes d'abril ha acordat la compra de la llicència de fragàncies de Jean Paul Gaultier a Shiseido, el que suposarà el 10% de les vendes de la companyia, tot i que el preu de l'adquisició --més de 90 milions-- i la seva integració suposarà un "impacte negatiu" en els resultats durant els pròxims dos anys, també influït per les inversions previstes a totes les marques de Puig per impulsar-les i recuperar les rendibilitats habituals --prop del 15%-- el 2017.