Actualitzat 28/04/2021 12:36

Puig tanca el 2020 amb 72 milions de pèrdues després de reduir un 24% les seves vendes

El CEO de Puig, Marc Puig, durant la roda de premsa.
EUROPA PRESS

Ha fixat arribar als 3.250 milions en vendes el 2023 i 4.500 milions el 2025   

BARCELONA, 28 (EUROPA PRESS)

Puig va tancar l'exercici 2020 amb unes pèrdues de 72 milions d'euros en el "pitjor any de la història de la companyia", segons ha explicat el CEO de l'empresa, Marc Puig, en una roda de premsa aquest dimecres.
 
Aquestes pèrdues han estat resultat de l'impacte de la pandèmia en el negoci de l'empresa, les vendes de la qual es van reduir un 24% interanual, després de passar de 2.029 milions d'euros el 2019 a 1.537 milions el 2020; mentre que l'Ebitda es va mantenir positiu, amb 93 milions, després de registrar 333 milions el 2019.
 
El CEO ha destacat que l'evolució de l'Ebitda "demostra que l'empresa continua generant caixa" malgrat l'impacte de la covid-19, que ha provocat una reducció significativa en la venda de perfums, maquillatge i vestits de festa.
 
Ha assenyalat que durant el 2020 l'empresa va entrar al mercat del maquillatge amb marques pròpies, amb el llançament d'una línia de la marca Carolina Herrera.
 
A més, ha explicat que el confinament va fer créixer les vendes en línia fins al 28% del total, tot i que va ser dispar segons les marques, amb un 23% a Paco Rabanne o un 45% a Penhaligon's.
 
Ha apuntat que "és més fàcil arribar al consumidor amb productes amb representació visual", en referència al maquillatge i la moda, i ho ha contrastat amb la perfumeria.
 
Les previsions de l'empresa passen per una lleugera reducció de les vendes per internet durant el 2021 per l'obertura després del confinament, tot i que ha apuntat que "el canal 'online' anirà agafant pes progressivament" i ha augurat assolir el 30% del total el 2025.

CREIXEMENT FUTUR

Puig ha explicat que el nou pla estratègic de l'empresa ha fixat l'objectiu de doblar les vendes fins al 2023, per arribar als 3.250 milions d'euros, i triplicar-les fins al 2025, quan serien de 4.500 milions d'euros.
 
L'objectiu de l'empresa és que tres de les seves marques --Paco Rabanne, Carolina Herrera i Charlotte Tilbury-- superin els 1.000 milions el 2025, mentre que quatre marques es mourien entre 300 i 1.000 milions i la resta, entre 100 i 300 milions.
 
A més, l'empresa aposta per incrementar el pes del mercat asiàtic en les seves vendes perquè passi de significar el 7% el 2019 al 16% el 2023 i al 25% el 2025, 'like for like'.
 
El CEO ha assegurat que Puig preveu tornar a tenir beneficis el 2021, tot i que ha assenyalat que "serà un procés progressiu" i que trigarà entre dos i tres anys a tornar a les previsions prèvies a la pandèmia.
 
També ha augurat que un cop superada la pandèmia, la recuperació serà molt marcada i ha posat l'accent en l'estalvi acumulat de les famílies "i les ganes de sortir i tenir contacte social".

DUES GRANS TENDÈNCIES

El directiu ha explicat que Puig ha alterat el pla empresarial que ha seguit els darrers 15 anys per centrar-se en dues grans tendències de futur: "L''smartphone' i la Xina".
 
Ha detallat que l'ús massiu de 'smartphones' per fer videotrucades o fer-se 'selfies' ha provocat un augment de les vendes en la categories de maquillatge i productes per a la cura de la pell superior a les de la perfumeria.
 
"És molt fàcil fer-se una foto virtual i veure com queda un producte", ha explicat Puig, que ha afegit que és una cosa impossible de fer en el mercat de la perfumeria.
 
D'altra banda, ha destacat el creixement del mercat xinès, un país on l'ús de perfumeria és inferior que en altres mercats i on les empreses dels sectors del maquillatge i la pell "han tingut un creixement superior" al de Puig.
 
Per respondre a aquestes dues grans tendències, l'empresa ha apostat per aquests mercats amb la creació de la divisió Derma, que preveu que el 2021 significarà prop més del 10% de les vendes del grup, i créixer en el sector del maquillatge.
 
 



www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés