Publicat 16/10/2014 22:04

Puig preveu un 2014 "complicat" per les caigudes de moneda en els mercats emergents

Pedro Nueno (Iese) y Marc Puig (Puig)
EUROPA PRESS

BARCELONA, 16 oct. (EUROPA PRESS) -

El president i conseller delegat de Puig, Marc Puig, ha augurat que 2014 serà un any "complicat" per al negoci a causa de a les caigudes del valor de la moneda als països emergents a la primera meitat de l'any, pel que no preveu increments dels resultats respecte a 2013.

En declaracions a periodistes després d'una sessió en Iese per analitzar la trajectòria de Puig amb motiu del seu centenari, ha assenyalat que Puig té un gran pes de la seva facturació en les economies en creixement --el 85% de les seves vendes actuals són a l'exterior, i el 15% a Espanya--, i que la celebració del centenari també els ha "distret".

Com aspectes positius, ha apuntat a la devaluació que ha experimentat l'euro el setembre, i que els Estats Units està funcionant "molt bé" després de canviar de soci local.

A més, la companyia, que ven els seus productes en 140 països, manté els seus plans d'obrir filial a Dubai, el que preveu aconseguir el gener del 2015 després de completar els tràmits burocràtics, que s'han prolongat més que no havia calculat.

L'actual president, de la tercera generació de la família fundadora, ha destacat el paper clau de la segona generació al capdavant del grup: "Sortim fora quan no havia cap necessitat, en els anys 60 i 70, i això ens ha permès sobreviure més tard".

Marc Puig defineix a la companyia actual com empresa de fragàncies empesa per la moda, i en aquest sentit, ha exemplificat: "Som constructors d'imatge de marca en la moda i traductors al negoci de les fragàncies".

En el mateix acte, l'expresident de Puig i del grup d'empreses familiar Exea Mariano Puig ha assenyalat com claus per a la longevitat de l'empresa la combinació de l'esforç familiar i la introducció de directius externs.

"La família ha aportat compromís, estabilitat accionarial i visió a llarg termini", ha enumerat, i ha explicat que van decidir col·locar al capdavant de la grup d'empreses a un extern, el president de Banc Sabadell, Josep Oliu, perquè aportés rigor, disciplina i objectivisme en comptes de subjectivisme.

Oliu ha exposat que "el talent abunda d'aquí a l'empresa", però que el paper dels externs és gestionar-lo i vetllar pel compliment del pressupost, que ha considerat que és la cosa més sagrat; actualment, la majoria de membres del consell són professionals externs a la família.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés