MADRID 29 abr. (EUROPA PRESS) -
Puig ha elevat les seves vendes netes un 7,5% en el primer trimestre de l'any, fins a aconseguir els 1.206 milions d'euros a perímetre i tipus de canvi constants (LFL) i del 7,8% en termes reportats, per sobre del creixement del mercat de bellesa 'premium', segons informa la multinacional en un comunicat.
En concret, la categoria de fragàncies i moda, que representa el 74% de les vendes netes de Puig, va obtenir una resultat de 896 milions d'euros, la qual cosa suposa un alça del 10,4%, tant en termes reportats com a perímetre i tipus de canvi constants (LFL) impulsat per les regions d'Américas i Àsia-Pacífic.
Per la seva banda, maquillatge, que representa el 14% de les vendes de Puig, va aconseguir els 165 milions d'euros. Aquest segment va registrar un descens del 4,2% en creixement reportat i del 6% a perímetre i tipus de canvi constants a causa d'un feble acompliment de la categoria de maquillatge premium.
Cura de la pell, que representa el 12% de les vendes netes de Puig en el període, va aconseguir unes vendes de 144 milions d'euros. La companyia ha indicat que aquest segment va mostrar "rendiments sòlids", amb un creixement del 7,8% en termes reportats i del 7,2% a perímetre i tipus de canvi constants, en línia amb les expectatives.
El president executiu de Puig, Marc Puig, s'ha congratulat pels resultats assolits en aquests primers mesos de l'any. "Hem començat 2025 amb força i seguim creixent per sobre del mercat de bellesa 'premium'. De nou, el nostre principal segment, fragàncies i moda, ha liderat el nostre resultat, la qual cosa demostra la fortalesa de les nostres marques de Prestige i Niche, així com l'atractiu i la capacitat de resiliència del nostre portfolio", ha indicat.
"També ens complau observar un creixement en totes les regions, amb un rendiment superior a Amèriques. De cara al futur, mantenim les nostres perspectives per 2025, malgrat un context macroeconòmic complex", ha subratllat.
Per mercats, la regió d'EMEA, que representa el 53% de les vendes totals, va registrar un creixement sòlid en un context de menor confiança del consumidor, aconseguint unes vendes netes de 644 milions d'euros, que representa un creixement del 4,3% en termes reportats i del 3,8% a perímetre i tipus de canvi constants (LFL) en comparació del primer trimestre del 2024. A més, la multinacional segueix creixent amb l'obertura d'una nova filial a Suècia el passat 1 d'abril.
El creixement a Amèriques va ser sòlid, impulsat pels resultats superiors al mercat a Amèrica del Nord i a Llatinoamèrica. La regió va aconseguir els 451 milions d'euros en vendes netes, la qual cosa suposa un alça de l'11,5% en termes reportats i de l'11,8% a perímetre i tipus de canvi constants (LFL) en comparació del mateix període en 2024.
Per la seva banda, Àsia-Pacífic va registrar un creixement del 14,5% en termes reportats i del 13,2% a perímetre i tipus de canvi constants (LFL), impulsat pel "sòlid" rendiment de Corea del Sud i Japó, on Puig ha obert filials, fins a aconseguir els 111 milions d'euros de vendes netes.
MANTÉ PREVISIONS DE CARA A 2025
Ee cara a aquest exercici, Puig manté la seva previsió de creixement de les vendes a perímetre constant en un rang entre el 6% i el 8%, així com les seves expectatives d'increment del marge de resultat brut d'explotació (Ebitda) ajustat.
Així, en un entorn macroeconòmic global complex, Puig ha assenyalat que segueix "atent i adaptable" per continuar complint amb els seus compromisos.