Publicat 08/04/2024 09:04

Puig anuncia la seva intenció de sortir a Borsa per captar més de 2.500 milions d'euros

Archivo - Arxivo - El president executiu de Puig, Marc Puig
David Zorrakino - Europa Press - Archivo

MADRID 8 abr. (EUROPA PRESS) -

La signatura centenària de cosmètica Puig ha anunciat aquest dilluns la seva intenció de sortir a Borsa per captar més de 2.500 milions d'euros mitjançant una oferta pública de venda d'accions (OPV) de nova emissió dirigida a inversors qualificats i una altra oferta de venda d'accions ja existents de major import.

En concret, Puig ha informat que té intenció de sol·licitar l'admissió a cotització de les seves accions en les Borses de Valors de Barcelona, Madrid, Bilbao i València i la seva negociació al mercat continu.

L'oferta consistirà en una OPV d'accions de nova emissió amb l'objectiu de captar aproximadament 1.250 milions d'euros, i una oferta d'accions existents de major import que realitzarà l'accionista majoritari de la societat, Puig, controlada per Exea, la societat patrimonial de la família Puig.

Després de l'oferta, la família Puig conservarà una participació majoritària i la gran majoria dels drets de vot de la societat.

"L'anunci d'avui és un pas decisiu en els 110 anys d'història de Puig (...). Creiem que l'equilibri de ser una companyia familiar que alhora està subjecta a la responsabilitat del mercat ens permetrà competir millor al mercat internacional de la bellesa durant la propera fase de desenvolupament de Puig. A més, creiem que convertir-nos en una companyia cotitzada alinearà la nostra estructura corporativa amb la de les millors companyies familiars del sector de la Bellesa Premium a escala mundial, ens ajudarà a atreure i retenir talent i recolzarà l'estratègia de creixement del nostre porfolio i les nostres marques", ha destacat Marc Puig, president executiu de la companyia.

Puig, fundada al 1914, es dedica en els segments de fragàncies i moda, maquillatge i cura de la pell. Amb seu a Barcelona, opera en 32 països amb 17 marques, entre les quals destaquen, en termes d'ingressos, Rabanne, Charlotte Tilbury i Carolina Herrera.

La companyia va obtenir uns ingressos nets de 4.304 milions d'euros en 2023, un 19% més que al 2022, amb un creixement de dos dígits en tots els segments i regions, superant els seus propis objectius.

(HI HAURÀ AMPLIACIÓ)




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés