Publicat 16/01/2014 20:08

La PTP demana millores en el sistema de transport de Tarragona sense perjudicar als usuaris

TARRAGONA, 16 gen. (EUROPA PRESS) -

L'Associació Promoció del Transport Públic (PTP) ha demanat aquest dijous en un comunicat millores en el sistema de subvenció del transport públic a Tarragona sense perjudicar als usuaris habituals, com passaria si s'aplica la mesura en estudi d'anul·lar la validesa de la T-10 en municipis turístics de la Costa Daurada a l'estiu per evitar abusos de touroperadors.

El Consorci del Transport Públic del Camp de Tarragona --amb representants de la Generalitat i dels ajuntaments i consells comarcals-- va aprovar el desembre per unanimitat les tarifes per a 2014, que inclouen que en el període no lectiu, del 21 de juny a l'11 de setembre, només es podran validar els títols T-Mes, T-50/30, T-FM/FN 70/90 i T-12 en viatges validats a Cambrils, Salou i Vila-seca, segons va publicar el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC) el 27 de desembre.

Fonts de la Conselleria de Territori i Sostenibilitat han explicat a Europa Press que es tracta d'una mesura en estudi, que ja es va incloure en el text per tenir "cobertura legal", però que finalment es pot descartar la idea o aplicar-la a més municipis.

I és que el Govern ha detectat compres massives de T-10 per part de touroperadors, que beneficien així als turistes d'una subvenció del 50% en cada viatge, fet que suposa un cost per a les arques públiques catalanes d'un milió d'euros cada estiu.

PTP considera que reduir el període de validesa de la T-10 en alguns municipis és "un pas enrere en la integració tarifària", desincentiva l'ús del transport públic i penalitza als usuaris locals.

Per això, proposa mesures alternatives, com que la T-10 sigui unipersonal en comptes de multipersonal, revisar el criteri de subvenció amb els operadors de transport --per a que un major ús del transport públic no impliqui un major cost--, regular millor els sistemes de venda, i assignar part de la taxa turística a subvencionar el transport públic.

L'associació demana seguir el model de subvenció de l'àrea metropolitana de Barcelona, per compliment d'objectius de servei, en comptes de retribuir per cada bitllet, i destaca que "el gran problema del transport públic al Camp de Tarragona és encara la seva baixa utilització".

Ho atribueix a què Renfe no s'inclou en el sistema integrat, a l'absència de "serveis adequats" en punts de càrrega com universitats, a dificultats per a la intermodalitat entre tren, bus urbà i interurbà; a les deficiències de servei i horaris dels concessionaris de transport interurbà, i que els autobusos urbans no arriben a l'estació ferroviària del Camp i els interurbans no cobreixen la universitat de Sescelades.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés