Publicat 25/10/2017 11:23

El PSOE emfatitza davant Rajoy que si Puigdemont convoca eleccions en el marc constitucional "no cap" el 155

El president es regira contra Margarita Robles: "Llegeixi les dades que li donen per no fer intervencions com la d'aaquest dimecres"

Rajoy en la sesió de control al Govern espanyol en el Congrés
Europa Press

MADRID, 25 oct. (EUROPA PRESS) -

La portaveu del Grup Socialista al Congrés, Margarita Robles, ha insistit aquest dimecres, aquesta vegada davant el president del Govern espanyol, Mariano Rajoy, que si el president de la Generalitat, Carles Puigdemont, "accepta la legalitat i el marc constitucional i convoca eleccions autonòmiques" no caldria "ni jurídicament ni políticament" seguir endavant amb l'aplicació de l'article 155 de la Constitució.

Robles ha aprofitat la seva pregunta a Rajoy en la sessió de control al Govern espanyol al Congrés per deixar clar al president la posició del PSOE en aquesta matèria i per demanar-li que "posi ordre" en el seu Gabinet i expliqui les "divergències" que, sobre aquesta qüestió, s'estan produint entre la vicepresidenta, Soraya Sáenz de Santamaría, i altres membres de l'Executiu central.

Rajoy ha obviat l'advertiment de la portaveu socialista, li ha recriminat que no li formuli la pregunta que estava inclosa en l'ordre del dia i s'ha limitat a reiterar que, entre les prioritats del seu Govern, hi ha "restablir la legalitat i la convivència a Catalunya i garantir la llibertat i els drets de tots els ciutadans".

La dirigent socialista ha destacat que Rajoy sap que "el PSOE està sempre amb l'Estat de Dret, la Constitució i la defensa de la legalitat" i ha insistit que els de Pedro Sánchez tenen "clar" que, si Puigdemont torna a la legalitat i convoca eleccions autonòmiques, caldrà desactivar les mesures que el Govern central vol aplicar sota el paraigua del 155.

Però també s'ha referit a altres assumptes com els 46 vetos que el Govern espanyol ha posat a altres iniciatives legislatives en el que va de legislatura, la decisió de l'Executiu de no presentar els Pressupostos per al 2018 abans del 30 de setembre, com marca la Constitució, i el compromís adquirit per Rajoy amb el líder del PSOE sobre la reforma constitucional.

NO DEL PSOE ALS PGE

"Què farà amb la reforma de la Constitució a la qual s'ha compromès? Nosaltres la donarem suport perquè creiem fermament en el marc constitucional i creiem en la necessitat de reformar-la per acréixer aquests valors constitucionals", ha dit Robles.

I també ha avançat que el PSOE no podrà donar suport a un projecte de Pressupostos que, segons ha augurat, suposaran una "enorme disminució de la despesa social". "Nosaltres estem amb aquells que ho passen pitjor", ha afegit.

Rajoy li ha replicat amb burles: "Diu vostè donar suport a la reforma de la Constitució però ningú en aquesta Cambra s'ha assabentat de quina reforma es refereix"; "Ens diu que no pot votar els Pressupostos, però no sé per què, si no els coneix".

En el seu segon torn, Robles ha contraatacat acusant el president de no contestar les seves preguntes i de limitar-se a "llegir les dades" que li preparen els seus col·laboradors. "No sé què té contra els meus col·laboradors, jo no tinc res contra els seus, llegeixi les dades que li donen per evitar intervencions com la d'aquest dimecres", li ha deixat anar el president.

D'altra banda, el cap de l'Executiu espanyol ha reiterat que, a més de restablir la legalitat a Catalunya, entre les seves prioritats està que Espanya segueixi "creixent i creant ocupació" i millorar de l'Estat de Benestar.

Així mateix, ha apuntat que l'escenari econòmic és "molt millor" que fa un any quan va ser investit --ara Espanya creix al 3,1%-- i ha mostrat el seu desig de seguir aconseguint acords al Congrés sobre Justícia, Educació, pensions o finançament autonòmic.

Contingut patrocinat