SEVILLA 30 des. (EUROPA PRESS) -
El secretari de Política Institucional i Formació de la Comissió Executiva Federal del PSOE, Alfonso Rodríguez Gómez de Celis, ha defensat aquest dilluns que Espanya "està avui més unida que mai" gràcies a la llei d'amnistia que ja està "normalitzada", també per part del PP.
Així mateix, ha considerat que el líder dels populars, Alberto Núñez Feijóo, viu en una "esquizofrènia permanent", entre els "somnis plaents" que, a parer seu, deu tenir amb el líder de Junts, Carles Puigdemont, i els "designis" de la presidenta de la Comunitat i del PP de Madrid, Isabel Díaz Ayuso, i del líder de Vox, Santiago Abascal, que "són els que dicten les polítiques" del dirigent del PP.
En una roda de premsa a Sevilla per fer balanç del 2024, el també vicepresident primer del Congrés ha presumit de l'amnistia que ha estat capaç que "Espanya estigui avui més unida que mai" i "ha possibilitat la normalització institucional, política i social a Catalunya".
"Tant s'ha normalitzat" que Feijóo "sense cap mena de complex ja diu que no li importa i està en disposició permanent d'arribar a acords amb Junts", ha ressaltat. "Entenc que el senyor Feijóo tindrà somnis plaents cada nit pensant en (Carles) Puigdemont, ja que sembla que és la solució a tots els seus problemes", ha continuat.
Per Gómez de Celis, el líder del PP està en una "esquizofrènia permanent, políticament parlant, en el sentit d'estimar Puigdemont" i, alhora, haver de "rectificar permanentment" quan "l'empenyen" a fer-ho Ayuso i Abascal, que "són els que dicten les polítiques" del PP.
El representant del PSOE també ha valorat que "el problema territorial, que era el primer que tenien els espanyols quan els socialistes vam arribar al govern" amb Pedro Sánchez, "avui ha desaparegut de les preocupacions dels espanyols".