Actualitzat 24/05/2018 18:00

El PSOE convoca d'urgència l'Executiva pel Gürtel entre veus de les federacions que demanen una moció de censura

Cristina Narbona, Pedro Sánchez i Adriana Llastra a la seu del PSOE
EUROPA PRESS - Arxiu

MADRID 24 maig (EUROPA PRESS) -

El PSOE ha convocat aquest divendres una reunió extraordinària de la seva Executiva Federal per "analitzar la situació política" després de la sentència del cas Gürtel, que condemna el PP com a partícip a títol lucratiu d'aquesta trama de corrupció.

La trobada, fixat per les 11.00 hores a la seu del partit a Ferraz, s'ha anunciat quan des d'algunes federacions socialistes creuen que ha arribat el moment de plantejar una moció de censura contra Rajoy, com li ha demanat aquest dijous a Sánchez el líder de Podemos, Pablo Iglesias, que ha assegurat que els partits catalans li donarien suport sense condicions.

La primera dirigent territorial socialista a demanar obertament una moció de censura ha estat la secretària general del Partit Socialista de Navarra, María Chivite. A través del seu compte a Twitter, ha anunciat que li havia transmès a Sánchez que considera "inassumible que en un sistema democràtic tenir al capdavant del govern a un partit condemnat per corrupció".

"Necessitem represtigiar les institucions, enfortir la democràcia. #Mociondecensura", ha escrit en el seu missatge a la xarxa social.

Des d'altres federacions socialistes creuen que la sentència de la Gürtel obliga almenys a "valorar com una possibilitat certa" la presentació d'una moció de censura, si bé assenyalen com a línia vermella que no s'hauria de traspassar el que la seva aprovació depengués dels vots dels partits independentistes.

El líder del PSOE, Pedro Sánchez, sempre s'ha negat a presentar una moció de censura que depengués del suport dels independentistes, encara que tampoc va arribar a tancar la porta de manera rotunda a fer ús d'aquesta eina democràtica en cas que les circumstàncies així ho requerissin.

Contingut patrocinat