BARCELONA 11 març (EUROPA PRESS) -
El secretari d'organització del PSC, Salvador Illa, ha dit que les llistes que ha presentat el PDeCAT a les eleccions generals del 28 d'abril, a les municipals del 26 de maig i a les europees del mateix dia --que encapala l'expresident Carles Puigdemont-- suposen una "lluita aferrissada per disputar el lideratge independentista, la qual cosa és un debat desenfocat" de l'objectiu d'aquests comicis.
En una roda de premsa, ha concretat que el fons de les eleccions, sobretot les generals, suposa triar entre "un govern progressista de Pedro Sánchez que mira endavant o un govern de les tres dretes que vol portar (Espanya) quaranta anys enrere i aplicar un 155 permanent".
Preguntat per la decisió del PDeCAT de descartar diputats com Carles Campuzano, de l'anomenat sector moderat, i hagi situat en la candidatura al Congrés la vicepresidenta del partit, Míriam Nogueras, i la consellera de Cultura, Laura Borrs, --properes a Puigdemont--, Illa ha dit que respectar l'elecció de les bases del partit.
"Tot el que sigui apartar posicionaments més moderats és una mala notícia per a Catalunya, per els partits tenen tot el dret a triar els representants del seu espai", ha afegit el secretari d'organització, que ha insistit que els votants han delegir el 28 d'abril el model que volen per a l'Estat.
ASENS
Ha recordat que el PSC dona suport al president en funcions Pedro Sánchez que proposa una candidatura "progressista, d'esquerres, que vol revertir els darrers anys d'austeritat, que aposta pel dileg dins de la llei".
"Aix ens diferencia dels qui aposten per persones que aposten per opcions unilaterals. El senyor Asens aposta per posicionaments unilateralistes", ha dit en ser preguntat per la trucada del candidat dels comuns perqu el PSC torni al camí del referndum.