Actualitzat 25/09/2018 17:10

PSC-Units critica que es demori la decisió sobre els diputats suspesos

Ferran Pedret, PSC-Units
EUROPA PRESS

BARCELONA 25 set. (EUROPA PRESS) -

El portaveu adjunt del PSC al Parlament, Ferran Pedret, ha criticat que es perllongui la decisió sobre la suspensió dels diputats processats per presumpta rebel·lió, que JxCat i ERC han acordat que s'abordi en la comissió de l'Estatut del Diputat i en el Ple: "Podríem haver-nos estalviat tres mesos".

En roda de premsa aquest dimarts, ha dit que el seu grup veu "incomprensible" que s'hagi trigat tres mesos a decidir portar l'assumpte a comissió, quan la Mesa té potestat per dirimir sobre aquesta qüestió.

També ha criticat que aquest procés de tramitació "allargarà el temps de dubte respecte al vot dels diputats afectats per la interlocutòria" que els acusa de rebel·lió, i per la qual han quedat suspesos del càrrec i no cobren sou, encara que no se'ls obliga a renunciar a la seva acta de diputats.

PSC-Units entén que la comissió de l'Estatut del Diputat farà una proposta concreta sobre com aplicar la interlocutòria del TC, i ha indicat que per a ells resultaria impossible que es decideixi no fer cas al tribunal: "Debatre i votar una resolució judicial no correspon al Parlament, que té obligació de complir-les i fer-les complir".

Ha reiterat que el que se sotmetrà a debat serà la forma d'aplicar la interlocutòria, i no si aquesta s'assumeix o no; en cas contrari, "s'estaria demanant que un poder de l'Estat en corregís un altre".

També ha destacat que dues de les màximes que ha defensat aquest dimarts el president de la cambra, Roger Torrent, "no tenen novetat", atès que ja es contemplaven en la resolució: que no s'alteri l'aritmètica parlamentària i que no han de renunciar a les seves actes de diputat.

"La interlocutòria obria la possibilitat d'una substitució temporal" dels suspesos per altres diputats dels seus mateixos grups, ha concretat Pedret, que ha defensat que fins al moment només s'ha complert de forma parcial, i ha criticat que no s'hagi resolt ja, perquè la Mesa podria haver-ho fet aquest mateix dimarts, segons ell.

Contingut patrocinat