Actualitzat 15/12/2014 14:46

El PSC retreu ERC que utilitzi els comptes com a "moneda de canvi" per forçar eleccions

Esther Niubó (PSC)
Foto: EUROPA PRESS

BARCELONA, 15. (EUROPA PRESS)

La portaveu del PSC, Esther Niubó, ha retret aquest dilluns ERC que utilitzi els Pressupostos de la Generalitat del 2015 com a "moneda de canvi" per forçar unes eleccions anticipades a Catalunya, un avanç que els socialistes catalans rebutgen.

   En roda de premsa després de reunir-se la direcció del partit, ha destacat que en cap cas el PSC s'ha plantejat retirar la seva esmena a la totalitat als comptes, ja que són "antisocials i irreals".

   Els socialistes interpreten que ERC facilitarà la tramitació dels comptes al ple del Parlament que comença dimarts per guanyar temps en la negociació que mantenen el líder republicà, Oriol Junqueras, i el president de la Generalitat, Artur Mas, sobre un possible avançament electoral.

   El PSC no entén que CiU i ERC --socis parlamentaris fins fa poc-- s'endinsin en aquesta disputa pels comptes, i critica l'actitud dels republicans: "El que ens sembla greu és que els Pressupostos, que tenen repercussions molt importants, s'utilitzin com a moneda de canvi".

   Niubó ha recordat que CiU i ERC han treballat permanentment per compartir estratègies i posicionaments sobre el procés sobiranista, i ha criticat que ara "siguin incapaços de trobar solucions a les urgències" de Catalunya en els Pressupostos.

Contingut patrocinat