Publicat 21/04/2021 13:48

El PSC reclama que el Parlament "comenci a funcionar" i promou 35 propostes de resolució

Arxiu - Raúl Moreno (PSC) en una roda de premsa al Parlament.
EUROPA PRESS

BARCELONA 21 abr. (EUROPA PRESS) -

El portaveu adjunt del PSC-Units al Parlament, Raúl Moreno, ha avisat aquest dimecres que el Parlament ha de "comenar a funcionar i a treballar rpid", per la qual cosa els socialistes han promogut 35 propostes de resolució que ha qualificat d'urgents.

"La falta d'acord entre les dues forces polítiques que pretenen formar govern fa que el Parlament estigui paralitzat", ha dit aquest dimecres en roda de premsa, i ha destacat que les 35 propostes se centren a combatre la pandmia, la recuperació econmica i que ningú no es quedi enrere.

Entre les propostes, que es registraran aquest dimecres, figura l'aposta d'enfortir l'atenció primria; engegar un pla de xoc per reduir les llistes d'espera, i reobrir centres d'atenció primria (CAP) a ciutats on s'han tancat.

Proposen crear una comissió d'estudi al Parlament sobre la salut mental, i una altra sobre l'atenció als alumnes amb necessitats educatives específiques: "Aquesta ha de ser la legislatura que posi fre als problemes de salut mental", amb més recursos, personal i reduint llistes d'espera.

També defensaran una proposta a favor de la imparcialitat en els mitjans públics catalans: "Obrim el debat de revisar el llibre d'estil", ha dit Moreno, que ha avanat que no també impulsaran altres propostes per promoure una modificació i alternativa als mitjans públics de Catalunya.

Els socialistes també volen recuperar la sisena hora als centres educatius públics i promoure un acord amb els municipis per reduir rtios educatives, a més d'impulsar un registre de gent gran que viu sola i incrementar les prestacions i els equipaments de les residncies.

NINOTS INDEPENDENTISTES PENJATS

Han impulsat una altra proposta per rebutjar que pengessin del coll uns ninots amb els logos de Junts, ERC i la CUP a diferents ponts de carretera amb una pancarta que demanava la independncia, una acció que est "més en la línia de les amenaces que d'expressar opinions".

També volen que la Generalitt signi el conveni del Govern central per a la línia d'ajuts a autnoms i empreses afectades pel coronavirus; un pla contra la pobresa infantil, i mesures sobre agricultura i contra la violncia masclista, totes propostes "amb carcter d'urgncia".

COLLECTIU TRANS

A preguntes dels mitjans, ha dit que estudiaran reformular les preguntes sobre sexualitat i el collectiu trans que la Mesa del Parlament va rebutjar tramitar dimarts: "Considerem que estan ben redactades, per no tindrem cap problema a refer-les perqu ningú es pugui sentir malament".

La Mesa va rebutjar admetre a trmit una pregunta sobre les conseqüncies de traslladar persones trans a presons de dones i una altra sobre qüestions de sexualitat en un programa de TV3, i va instar el PSC a reformular les preguntes, que també va criticar el collectiu trans.