BARCELONA 26 febr. (EUROPA PRESS) -
El secretari de Política Municipal del PSC i líder a Barcelona, Jaume Collboni, ha explicat aquest dilluns que els socialistes portaran a més de 300 ajuntaments catalans una moció per defensar el model d'immersió lingüística davant la "ofensiva de la dreta de PP i Cs".
En declaracions als mitjans en l'Escola Industrial acompanyat de diversos alcaldes i dirigents socialistes, Collboni ha recordat que el PSC té grup municipal en més de 300 ajuntaments, ostenta més de 100 alcaldies i és la primera força a l'Àrea Metropolitana de Barcelona.
"Estem orgullosos de tenir dues llengües i l'escola és una font de cohesió social i d'igualtat d'oportunitats", ha enaltit Collboni, que ha afegit que el PSC persegueix evitar la segregació i la divisió.
I per això presentarà una moció en defensa del model lingüístic perquè puguin sumar-se la resta de partits: "Els independentistes ens tenen acostumats a mocions per dividir i assenyalar, nosaltres volem sumar".
La moció té cinc punts i en ella els socialistes s'oposen a "qualsevol instrumentalització de l'escola o de la llengua amb finalitats electoralistes".
També es reafirmen en "la defensa d'un model d'escola no segregadora que faci de la igualtat d'oportunitats el seu principal objectiu".
PLENA CONFIANÇA EN DOCENTS I INSPECTORS
A més, la moció reivindica la "plena confiança en la professionalitat dels docents i del cos d'inspectors, alhora que rebutja qualsevol desviació dels objectius pedagògics".
Per això, el text insta el futur Govern a vetllar pel compliment de les lleis catalanes i l'excel·lència del sistema educatiu, i trasllada la defensa del model actual al Congrés, el Senat, el Govern central, la Generalitat, els municipis i les escoles.