BARCELONA, 25 nov. (EUROPA PRESS) -
La portaveu del PSC al Parlament, Alícia Romero, ha insistit aquest divendres que els socialistes necessiten tenir les xifres que han demanat al Govern sobre els pressupostos del 2023 per poder fer una proposta: "El que no farem és entregar una llista".
"Les negociacions han de ser negociacions", ha advertit en una roda de premsa al Parlament, i ha subratllat que el govern d'ERC té un suport parlamentari de 33 diputats --els mateixos que el PSC--, i que els socialistes no donaran suport als comptes a qualsevol preu.
Segons ha explicat, l'executiu català encara no els ha enviat la informació que han demanat sobre la previsió d'ingressos --un document que "han de tenir a la Generalitat per elaborar els comptes--, i la previsió de creixement net de cada departament.
Romero ha qualificat de "ridícul" que el Govern els donés en l'última reunió un document amb dotze propostes per pactar els pressupostos, i ha sostingut que els socialistes no necessiten que els ajudin a prendre decisions ni a fer propostes --a tall d'exemple, ha posat les iniciatives aprovades pel 'govern alternatiu'--.
LA "RESPONSABILITAT" ÉS D'ARAGONÈS
Romero ha contraposat les negociacions pels pressupostos de la Generalitat amb la dels pressupostos generals de l'Estat (PGE), i ha recalcat que el president de la Generalitat, Pere Aragonès, té la "responsabilitat" de buscar suports, com ho va fer el president del Govern central, Pedro Sánchez.
En aquest sentit, ha celebrat que els comptes de l'Estat aprovats dijous al Congrés donaran estabilitat en un moment difícil per a l'economia, i ha ressaltat la "capacitat" negociadora de Sánchez després d'aconseguir que deu grups parlamentaris els aprovessin.
Romero ha advertit Aragonès que per negociar s'han de generar confiances, sent "honestos" i donant informació, i preguntada per si l'aprovació dels PGE amb l'aval d'ERC pot desencallar les converses, ha dit que el PSC no ha canviat d'actitud, en les seves paraules.
De fet, ha ressaltat que, el mateix dia en què es van aprovar els PGE al Congrés, el PSC va impulsar la moció que va acabar amb el conseller d'Interior, Joan Ignasi Elena, reprovat, cosa que faran de nou si "hi ha algun conseller que no fa les coses bé i té crisis constants".
La portaveu socialista ha sostingut que Elena "és el conseller de la CUP" --l'únic grup que va votar en contra de la reprovació juntament amb ERC-- i ha reivindicat la seguretat com una qüestió d'esquerres que no s'ha de deixar a la dreta ni a l'extrema dreta.
En la reunió d'aquest divendres, el 'govern alternatiu' dels socialistes ha aprovat una proposició de llei sobre els drets de les persones garns que portaran al Parlament; també han abordat la necessitat d'actualitzar la política de prevenció i extinció d'incendis i la gestió forestal.
Coincidint amb el 25N, Dia Mundial per a l'Eliminació de la Violència Masclista, Romero ha instat a dir "prou a la violència masclista" i fer esforços en educació i estar al costat de les víctimes en una societat que "ha de tenir la igualtat com a principi per ser més lliure".