Publicat 26/10/2017 15:04

El PSC fa de mediador per evitar una declaració d'independència i el 155

Núria Marín, Miquel Iceta (PSC)
EUROPA PRESS

BARCELONA 26 oct. (EUROPA PRESS) -

Destacats membres del PSC com el seu líder, Miquel Iceta; l'expresident socialista José Montilla i la 'número dos' del partit i alcaldessa de l'Hospitalet de Llobregat (Barcelona), Núria Marín, estan intervenint entre els governs central i català per evitar una declaració unilateral d'independència.

Segons han explicat a Europa Press fonts properes, en els últims dies han intensificat els seus contactes per intervenir i evitar tant una declaració unilateral d'independència com l'article 155 de la Constitució.

Iceta ha mantingut contacte directe amb Puigdemont en els últims dies --va transcendir una reunió divendres passat-- i ha estat un "pont essencial" amb el Govern central i el PSOE, partidari de convocar eleccions i de no activar el 155.

Puigdemont també es va reunir aquest dimecres en la Generalitat amb Montilla, que li va demanar que evités el 155 amb unes eleccions com a millor sortida a la situació actual.

Anunciada la intenció de Puigdemont de convocar eleccions, els socialistes estan centrats a evitar la intervenció de l'autogovern català mitjançant l'article 155, que es votarà definitivament en el Senat aquest divendres.

Contingut patrocinat