Publicat 26/08/2019 15:52

El PSC demana al Govern explicar al Parlament si hi ha "biaix" en la publicitat institucional en mitjans

Foto | Ferran Pedret Psc Units Per Avanar
EUROPA PRESS - Archivo

Exigeix saber per qu ha crescut la partida en publicitat enfront de la retallada del 6% als pressupostos

BARCELONA, 26 ago. (EUROPA PRESS) -

El grup del PSC-Units al Parlament ha sollicitat aquest dilluns la compareixena a la Cambra d'una representació de la Comissió Assessora sobre la Publicitat Institucional de la Generalitat per saber si hi ha "biaix ideolgic" a l'hora de decidir quins mitjans es veuen beneficiats per aquests anuncis.

En declaracions a Europa Press, el diputat socialista Ferran Pedret ha explicat que faran una anlisi prpia dels mitjans de comunicació que reben aquesta publicitat, perqu consideren que alguns dels quals més reben "no són els que més seguiment tenen".

"Ho volem analitzar, per sembla clar que el biaix ideolgic hi és. No sembla justificat per la seva audincia que tinguin tanta inserció de publicitat", ha dit i s'ha rems a una informació publicada pel diari 'Expansión' que fa una escala dels mitjans que més publicitat reben.

També estudiaran les subvencions directes que reben els mitjans de la Generalitat i les ajudes per la publicació en catal, ha explicat el diputat, que ha afegit: "Sembla preocupant que es faci un ús del públic que pot no ser el més adequat".

El diputat socialista assegura que vol conixer els detalls de la inversió total de la Generalitat en publicitat institucional "després de l'informe de la Comissió Assessora sobre la Publicitat Institucional sobre la despesa el 2018 que és un 50% més alt que el 2010, quan s'ha anunciat una retallada lineal del 6% als pressupostos dels Departaments" de la Generalitat.

Pedret ha contrastat la xifra que la Generalitat gasta per a la publicitat a Catalunya amb la que gasta el Govern espanyol per a la publicitat institucional en el conjunt de l'Estat que, segons el diputat, ascendeix a uns 32 milions d'euros.

A més de la compareixena que demanen en la Comissió d'Afers Institucionals del Parlament, volen tenir accés als expedients de contractació d'aquestes campanyes de publicitat incloent els brífings "que és on es veu més la intenció de la campanya, si té un biaix ideolgic o polític, més del que deuria".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés