Publicat 26/8/2019 15:52:15 +02:00CET

El PSC demana al Govern explicar al Parlament si hi ha "biaix" en la publicitat institucional en mitjans

Foto | Ferran Pedret Psc Units Per Avançar
EUROPA PRESS - Archivo

Exigeix saber per què ha crescut la partida en publicitat enfront de la retallada del 6% als pressupostos

BARCELONA, 26 ago. (EUROPA PRESS) -

El grup del PSC-Units al Parlament ha sol·licitat aquest dilluns la compareixença a la Cambra d'una representació de la Comissió Assessora sobre la Publicitat Institucional de la Generalitat per saber si hi ha "biaix ideològic" a l'hora de decidir quins mitjans es veuen beneficiats per aquests anuncis.

En declaracions a Europa Press, el diputat socialista Ferran Pedret ha explicat que faran una anàlisi pròpia dels mitjans de comunicació que reben aquesta publicitat, perquè consideren que alguns dels quals més reben "no són els que més seguiment tenen".

"Ho volem analitzar, però sembla clar que el biaix ideològic hi és. No sembla justificat per la seva audiència que tinguin tanta inserció de publicitat", ha dit i s'ha remès a una informació publicada pel diari 'Expansión' que fa una escala dels mitjans que més publicitat reben.

També estudiaran les subvencions directes que reben els mitjans de la Generalitat i les ajudes per la publicació en català, ha explicat el diputat, que ha afegit: "Sembla preocupant que es faci un ús del públic que pot no ser el més adequat".

El diputat socialista assegura que vol conèixer els detalls de la inversió total de la Generalitat en publicitat institucional "després de l'informe de la Comissió Assessora sobre la Publicitat Institucional sobre la despesa el 2018 que és un 50% més alt que el 2010, quan s'ha anunciat una retallada lineal del 6% als pressupostos dels Departaments" de la Generalitat.

Pedret ha contrastat la xifra que la Generalitat gasta per a la publicitat a Catalunya amb la que gasta el Govern espanyol per a la publicitat institucional en el conjunt de l'Estat que, segons el diputat, ascendeix a uns 32 milions d'euros.

A més de la compareixença que demanen en la Comissió d'Afers Institucionals del Parlament, volen tenir accés als expedients de contractació d'aquestes campanyes de publicitat incloent els brífings "que és on es veu més la intenció de la campanya, si té un biaix ideològic o polític, més del que deuria".

el més llegit

  1. 1

    El Govern recarregarà targetes menjador 15 dies més i pagarà dos mesos a la concertada

  2. 2

    Coronavirus.- Badalona (Barcelona) demana a les gasolineres no vendre aliments entre les 21 i les 6 hores

  3. 3

    Bargalló diu que s'hauran de treballar "aspectes emocionals" en tornar a classe

  4. 4

    L'Ajuntament de Lleida suspèn la festa major de maig pel coronavirus

  5. 5

    La Diputació de Barcelona distribueix kits de detecció ràpida als ajuntaments