Actualitzat 16/10/2014 14:04

La prolongació de FGC entre Plaça Espanya i Gràcia costarà 321,7 milions i es farà per Urgell

FGC
Foto: FGC

Es preveu iniciar les obres abans del 2020 i es construiran tres noves estacions

BARCELONA, 16 Oct. (EUROPA PRESS)

La prolongació de la línia Llobregat-Anoia de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) entre les estacions de Plaça Espanya i Gràcia, que permetrà connectar amb la línia del Vallès, costarà 321,7 milions d'euros i es farà a través d'una solució bitub que discorrerà pel carrer Urgell de Barcelona.

   L'obra està prevista en el Pla Director d'Infraestructures 2011-2020 com actuació prioritària, per la qual cosa els treballs haurien de començar abans del 2020 i, si fos d'aquesta manera, la connexió estaria operativa el 2024, ja que l'actuació té un termini d'execució de tres anys i nou mesos.

   El conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, Santi Vila; l'alcalde de Barcelona, Xavier Trias, i el president de FGC, Enric Ticó, han presentat aquest dijous l'estudi informatiu de l'obra: aquest divendres passarà a exposició pública, i es preveu redactar el projecte constructiu el 2015.

   "Estem molt contents d'iniciar el tràmit informatiu d'aquest projecte, que resol una reivindicació històrica com és connectar les dues línies ferroviàries", ha destacat Vila, que pel que fa al finançament de l'obra ha indicat que es podria fer a través dels pressupostos, al no ser un import massa elevat, o a través d'una societat de cooperació pública i privada.

   "Tenim les coses preparades per a quan es puguin fer. No estem explicant un impossible", ha afirmat Trias, que ha afegit que, d'aquesta manera, el projecte ja estarà preparat per a la seva execució quan la situació econòmica ho permeti.

   Malgrat haver-se estudiat tres solucions alternatives --un o dos túnels pels carrers Rocafort i Urgell--, s'ha decidit que la més favorable és la que discorre per Urgell amb dos túnels independents de 6,7 metres de diàmetre, i la prolongació suposarà un nou traçat de 4,1 quilòmetres.

   També caldrà la remodelació de l'estació de Plaça Espanya i la construcció de tres noves estacions en Hospital Clínic amb intercanvi a la L5 de metro --a Urgell, entre Rosselló i Còrsega--, Francesc Macià amb intercanvi Trambaix --a Urgell, entre Buenos Aires i la plaça--, i Gràcia, amb connexió a línia del Vallès de FGC --en Travessera de Gràcia, entre Balmes i Via Augusta--, i alhora hi haurà una cua de maniobres al final de la línia i es prolongaran dos de les quatre vies de l'estació de Plaça Espanya.

   En suma, aquesta actuació millorarà la cobertura en transport públic de l'Eixample esquerre de la capital catalana, i facilitarà l'accés dels usuaris de la línia Llobregat-Anoia al centre de la ciutat, així com la connexió amb la línia Barcelona-Vallès.

14 MILIONS DE VIATGERS MÉS

   Amb aquesta prolongació, s'estima captar un increment de la demanda de 14 milions d'usuaris anuals --51.700 diaris--, que se sumaran a altres cinc milions que capta la línia per si mateixa, de manera que el total de viatgers beneficiats és de 19 milions anuals --68.700 diaris--.

   També es calcula un benefici de 41,9 milions d'euros anuals per l'estalvi de temps, reducció de costos d'operació de vehicle i descongestió del trànsit urbà, entre d'altres factors.

   Actualment, la línia Llobregat-Anoia de FGC té en servei 98 quilòmetres amb 42 estacions i té una demanda de 23 milions de viatgers anuals, mentre que la línia Barcelona-Vallès té 45 quilòmetres i 32 estacions, i la demanda és de 57 milions d'usuaris anuals --està en marxa la seva prolongació a Terrassa i Sabadell--.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés