El projecte de l'aeroport a Andorra s'ajustarà "al mil·límetre" durant aquests propers mesos

Publicat 10/10/2019 16:21:08CET
El ministre de Presidència, Economia i Empresa d'Andorra, Jordi Gallardo, i el president de la Cambra de Comerç, Indústria i Serveis d'Andorra, Miquel Armengol, en la signatura del conveni.
EUROPA PRESS

L'estudi del transport ferroviari serà "més lent i complicat" que l'aeri

ANDORRA LA VELLA (ANDORRA), 10 oct. (EUROPA PRESS) -

El president de la Cambra de Comerç, Indústria i Serveis d'Andorra, Miquel Armengol, ha explicat aquest dijous que dos estudis consideren viable un aeroport a Andorra i, en tenir una ubicació genèrica --Grau Roig--, el proper pas és ajustar-lo "al mil·límetre", cosa que pensa que enllestiran durant aquests propers mesos.

Un cop s'obtingui aquesta ubicació mil·limètrica i compleixi la normativa que estableix l'Agència Europea de Seguretat Aèria (Easa), es faran els estudis d'impacte ambiental, ha explicat en l'acte de signatura del conveni de col·laboració entre la Cambra i el Govern andorrà en l'àmbit de les infraestructures.

En aquest sentit, "no s'avançaran etapes fins que l'anterior estigui tancada", ha manifestat el ministre de Presidència, Economia i Empresa, Jordi Gallardo, qui ha expressat la voluntat del Govern d'analitzar els projectes relacionats amb les infraestructures per desenclavar Andorra.

El conveni que han signat té l'objectiu de regular la col·laboració entre les parts en l'àmbit de les infraestructures, amb la finalitat d'analitzar la viabilitat per desenvolupar accessos aeris i ferroviaris al país.

Per Armengol, el conveni és "un pas endavant en la voluntat conjunta d'oferir infraestructures de comunicació alternatives que ampliïn les existents i millorar així els accessos i la competitivitat del país".

Segons Gallardo, és una manera d'oficialitzar que "el Govern estarà al costat d'aquests projectes per avaluar, des del rigor, les possibilitats reals d'encaix, amb realisme i transparència, amb la voluntat de combinar l'interès general i la sostenibilitat del país".

El conveni crearà una comissió de seguiment que integraran el mateix ministre de Presidència, Economia i Empresa, i el president de la Cambra, i no implicarà cap compromís de despesa ni estableix cap partida pressupostària pròpia.

TRENS

En comparació amb l'aeri, Armengol considera que el transport ferroviari serà "més lent i complicat", perquè hi intervenen actors de fora d'Andorra.

El president de la Cambra ha exposat que hi ha un estudi del 2009 per a la connexió fins al Pas de la Casa pel costat francès, que cal actualitzar i per al qual caldrà negociar amb les institucions franceses.

Aquest és un dels motius que justifica el conveni, perquè tenir el suport explícit del Govern a l'hora de parlar amb França facilitarà poder arribar a acords i convenis, segons ell.

En relació amb el tren pel costat espanyol, un privat presentarà aviat un projecte, però Armengol ha anticipat que de cara als costos "serà complicat".