Publicat 10/10/2019 16:21CET

El projecte de l'aeroport a Andorra s'ajustar "al millímetre" durant aquests propers mesos

El ministre de Presidncia, Economia i Empresa d'Andorra, Jordi Gallardo, i el president de la Cambra de Comer, Indústria i Serveis d'Andorra, Miquel Armengol, en la signatura del conveni.
EUROPA PRESS

L'estudi del transport ferroviari ser "més lent i complicat" que l'aeri

ANDORRA LA VELLA (ANDORRA), 10 oct. (EUROPA PRESS) -

El president de la Cambra de Comer, Indústria i Serveis d'Andorra, Miquel Armengol, ha explicat aquest dijous que dos estudis consideren viable un aeroport a Andorra i, en tenir una ubicació genrica --Grau Roig--, el proper pas és ajustar-lo "al millímetre", cosa que pensa que enllestiran durant aquests propers mesos.

Un cop s'obtingui aquesta ubicació millimtrica i compleixi la normativa que estableix l'Agncia Europea de Seguretat Aria (Easa), es faran els estudis d'impacte ambiental, ha explicat en l'acte de signatura del conveni de collaboració entre la Cambra i el Govern andorr en l'mbit de les infraestructures.

En aquest sentit, "no s'avanaran etapes fins que l'anterior estigui tancada", ha manifestat el ministre de Presidncia, Economia i Empresa, Jordi Gallardo, qui ha expressat la voluntat del Govern d'analitzar els projectes relacionats amb les infraestructures per desenclavar Andorra.

El conveni que han signat té l'objectiu de regular la collaboració entre les parts en l'mbit de les infraestructures, amb la finalitat d'analitzar la viabilitat per desenvolupar accessos aeris i ferroviaris al país.

Per Armengol, el conveni és "un pas endavant en la voluntat conjunta d'oferir infraestructures de comunicació alternatives que amplin les existents i millorar així els accessos i la competitivitat del país".

Segons Gallardo, és una manera d'oficialitzar que "el Govern estar al costat d'aquests projectes per avaluar, des del rigor, les possibilitats reals d'encaix, amb realisme i transparncia, amb la voluntat de combinar l'inters general i la sostenibilitat del país".

El conveni crear una comissió de seguiment que integraran el mateix ministre de Presidncia, Economia i Empresa, i el president de la Cambra, i no implicar cap compromís de despesa ni estableix cap partida pressupostria prpia.

TRENS

En comparació amb l'aeri, Armengol considera que el transport ferroviari ser "més lent i complicat", perqu hi intervenen actors de fora d'Andorra.

El president de la Cambra ha exposat que hi ha un estudi del 2009 per a la connexió fins al Pas de la Casa pel costat francs, que cal actualitzar i per al qual caldr negociar amb les institucions franceses.

Aquest és un dels motius que justifica el conveni, perqu tenir el suport explícit del Govern a l'hora de parlar amb Frana facilitar poder arribar a acords i convenis, segons ell.

En relació amb el tren pel costat espanyol, un privat presentar aviat un projecte, per Armengol ha anticipat que de cara als costos "ser complicat".

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2020 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés