Publicat 29/12/2019 12:10

Project Lobster preveu fins a 20 obertures a Espanya en dos anys i facturar 15 milions en cinc

El fundador i conseller delegat de Project Lobster, Oscar Valledor
EUROPA PRESS

A mitj termini vol entrar a pasos europeus com el Regne Unit, Frana, Alemanya i Sussa

BARCELONA, 29 des. (EUROPA PRESS) -

L'empresa de disseny i venda online d'ulleres graduades i de sol Project Lobster, amb dos establiments a Barcelona i un a Valncia, preveu fins a 20 obertures en els propers dos anys a Espanya, així com aconseguir una facturació de 15 milions d'euros en el lustre vinent.

En una entrevista d'Europa Press, el fundador i conseller delegat de l'empresa, Oscar Valledor, ha explicat que est preparant l'entrada de Project Lobster a Madrid de cara a l'estiu del 2020, i estudia fer-ho amb més d'un establiment.

Altres ciutats que figuren en el pla estratgic de l'empresa, fundada al maig del 2018, són Sevilla, Bilbao, Mlaga, la comunitat de Múrcia i seguir creixent a Valncia i a Barcelona: "A partir d'aquests dos anys, volem donar el salt a pasos europeus com el Regne Unit, Frana, on la compra d'ulleres est subvencionada; Alemanya i Sussa".

La signatura rep comandes de tot Europa i també dels Estats Units i el Canad de les seves 150 referncies disponibles; i, malgrat ser una nadiva digital, l'online representa un 20% de la seva facturació davant del 80% que aporten les botigues.

Project Lobster va arrencar després de guanyar el programa YUZZ Joves Emprenedors de la UPF en collaboració amb el Banco Santander grcies a un concepte innovador fins ara, com és vendre ulleres graduades per Internet, tenint en compte que a Espanya el 67% de la població té alteracions visuals i el 55% fa servir ulleres.

L'empresa ha format part de Lanzadera, la plataforma per startups creada pel president executiu i mxim accionista de Mercadona, Juan Roig, i compta amb el suport de Netmentora Catalunya.

La proposta de Project Lobster es basa en un model de venda directa, en qu l'equip fa el disseny i compta amb un soci de confiana a Barcelona que li produeix les lents, i un altre al Regne Unit que li subministra les muntures, que es fan manualment: "Redum intermediaris i aix ens permet oferir un producte de qualitat des de 98 euros".

El client pot escollir la seva muntura per Internet, afegir les seves dades de graduació al moment de finalitzar la compra i rebre-les en una mitjana d'entre un i quatre dies, si bé l'usuari també pot fer-se un examen visual a la botiga de Project Lobster: "Nosaltres innovem en la comercialització. Fins al moment es continuaven venent ulleres com fa 20 anys".

L'empresa també aposta per un consum responsable i, com a tret distintiu, treballa amb materials prmium com l'acetat orgnic, un element extret de fibres de cotó i cellulosa.

PLA ESTRATGIC

Project Lobster, amb 14 empleats, preveu tancar l'exercici 2019 amb una facturació per sota del milió d'euros, i treballa en un pla estratgic per aconseguir els 15 milions en un termini de cinc anys, depenent del nombre d'obertures.

Al juliol, la startup va tancar la seva primera ronda de finanament amb un import de 300.000 euros, en una operació liderada per Cabiedes and Partners, i Valledor no descarta apostar una altra vegada per aquest mecanisme per finanar noves obertures si fos necessari.

Entre els seus projectes a curt termini figura el de comenar la venda de lentilles, un producte que es comercialitzar en uns mesos a la botiga Project Lobster del carrer Verdi de Barcelona: "Ens volem encarregar que vegis bé i que et vegin bé".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés