BARCELONA 2 maig (EUROPA PRESS) -
Prodeca, l'empresa adscrita del Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació de la Generalitat de Catalunya, ha activat un pla d'actuació que combina iniciatives de promoció directa, formacions i suport a la internacionalització per portar més vins i aliments catalans als Estats Units.
En un comunicat aquest divendres, el Govern ha explicat que el projecte pretén ajudar les empreses del territori a adaptar-se als nous escenaris aranzelaris i aprofitar les oportunitats que ofereix el mercat nord-americà.
Entre les accions previstes, destaca el Catalan Food Show Miami, que tindrà lloc el 17 de setembre a Miami (Estats Units) per ajudar els importadors d'aliments i vins catalans i reunirà distribuïdors, restauradors, sommeliers, botigues especialitzades, premsa i influenciadors.
Els dies 4 i 5 de juny, Barcelona acollirà el II Catalan Food Business Forum, organitzat per Prodeca, que reunirà empreses catalanes amb compradors estratègics, entre el quals dels Estats Units, després de generar més de 3.500 reunions bilaterals B2B en l'edició anterior.
Catalunya compta amb 1.175 empreses que exporten aliments i begudes als Estats Units, 432 de les quals ho fan de manera regular, és a dir, aquelles que acumulen quatre o més anys exportant ininterrompudament.